Factum Invenio: Problémem Invexu je získávání informací
Problematické získávání informací je podle průzkumu společnosti Factum Invenio slabinou letošního brněnského veletrhu Invex. Největší procento ze zatím dotázaných 3500 laiků i profesionálů vidí akci jako meziročně stejnou, ale s mírnou převahou negativ. Aktuální délka pět dní většině účastníků akce vyhovuje, řekl Petr Megela z tazatelské firmy Factum Invenio.
Velký rozdíl je v názoru na výši vstupného. Návštěvníci jej v nadpoloviční většině vidí jako odpovídající, ale jejich druhá část požaduje zlevnit. Naopak 70 procent vystavovatelů považuje nájem stánků za příliš drahý. Všichni si ale myslí, že vláda by mohla a měla dělat více pro podporu firem v oboru IT. “Invex přitahuje nové lidi v menší míře, drtivá většina je na akci opakovaně,” uvedl dále Megela.
Podle stanovené metodiky se po výstavišti pohybovalo dvanáct tazatelek, které provedly denně 120 až 130 průzkumů. Využívaly k tomu minipočítačů s aplikací Sunnysoft mResearch, používanou pro rychlé průzkumy například volební účasti. Jeden průzkum trval v průměru dvě minuty. Výsledky budou definitivně uzavřeny v pátek a souběžně budou na výstavišti i prezentovány.
Letošní Invex přilákal více než stovku zahraničních firem z 20 zemí, což je o pětinu více než loni. V příštím roce se veletrh uskuteční ve dnech 12. až 16. září a vymění si tedy termín s mezinárodním strojírenským veletrhem, který bude posunut na 3. až 7. října. Tento pro některé vystavovatele kontroverzní krok však průzkum nezahrnul, jeho pořadatelé však slíbili otázku zařadit ještě na poslední páteční den Invexu.