Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Experti: Rozhlasové zprávy přežijí i v konkurenci nových médií

Redakce MAM8. 10. 2004

Rozhlasové zpravodajství má podle odborníků budoucnost, přestože v poslední době čelí stále větší konkurenci nových médií. Vyplynulo to z příspěvků účastníků semináře Českého rozhlasu 1 (ČRo 1) v Poděbradech na Nymbursku, který se konal v rámci mezinárodního rozhlasového festivalu Prix Bohemia 2004.
Například veřejnoprávní rozhlas podle vedoucí domácího zpravodajství ČRo 1 Hany Hikelové bude muset své pozice v nastupující éře digitálního vysílání a vysokorychlostního internetu obhájit mimo jiné jasnou profilací jednotlivých stanic a zaměřením na konkrétní cílové skupiny posluchačů.
Hikelová dodala, že rozhlas musí v blízké budoucnosti přeformátovat své stanice tak, aby každý posluchač věděl, co na kterém programu uslyší. Vedení rozhlasu má již koncepci těchto změn připravenou a spojuje ji právě s nástupem digitálního vysílání. Podle Hikelové bude například nutné vytvořit novou stanici pro mladé posluchače.
Petr Žantovský z Institutu mediální komunikace při Vysoké škole J. A. Komenského uvedl, že rozhlasové zpravodajství má svou cenu a nezastupitelná specifika, jež mu umožní přežít i ve stále větší konkurenci dalších médií včetně internetu či textových zpráv.
Připustil ale, že veřejnoprávní rozhlas by po masovém nástupu nových technologií mohl mít menší roli než dnes. Podobně jako další účastníci diskuse odmítl myšlenku, že by nástup nových technologií mohl veřejnoprávní instituce ohrozit.
Šéfredaktor Britských listů Jan Čulík uvedl, že tyto technologie ale mohou změnit tradiční podobu médií. Podobně jako v zemích západní Evropy podle něj i v Česku v blízké budoucnosti nastane “rozmlžení jednotlivých vysilatelů” a vznikne “bezbřehý kontinent”, v němž bude mít dominující roli právě lehce dostupný internet. Je otázkou, jak v takovém prostředí dlouho přežije tradiční schéma rozhlasového vysílání, dodal.
Programová ředitelka stanice Frekvence 1 Barbora Tachecí zdůraznila, že rovněž pro komerční stanice zůstane i do budoucna důležitá role zpravodajství. Podle posledních výzkumů na těchto stanicích sice posluchači dávají nejvíce přednost hudbě, hned na dalších místech však upřednostňují zprávy, ať už z domova, zahraničí či jednotlivých regionů. Zatímco Hikelová vidí budoucnost zpravodajství Českého rozhlasu v udržení kvality a komplexnosti zpráv, Tachecí sází především na jejich atraktivitu a rychlost.

×

Porota soutěže Zlatá pecka ocenila 20 reklamních prací

Starší článek

Mlynář: Digitální rozhlasové vysílání začne až po roce 2006

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více