Experti: Rozhlasové zprávy přežijí i v konkurenci nových médií

8. 10. 2004 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Rozhlasové zpravodajství má podle odborníků budoucnost, přestože v poslední době čelí stále větší konkurenci nových médií. Vyplynulo to z příspěvků účastníků semináře Českého rozhlasu 1 (ČRo 1) v Poděbradech na Nymbursku, který se konal v rámci mezinárodního rozhlasového festivalu Prix Bohemia 2004.
Například veřejnoprávní rozhlas podle vedoucí domácího zpravodajství ČRo 1 Hany Hikelové bude muset své pozice v nastupující éře digitálního vysílání a vysokorychlostního internetu obhájit mimo jiné jasnou profilací jednotlivých stanic a zaměřením na konkrétní cílové skupiny posluchačů.
Hikelová dodala, že rozhlas musí v blízké budoucnosti přeformátovat své stanice tak, aby každý posluchač věděl, co na kterém programu uslyší. Vedení rozhlasu má již koncepci těchto změn připravenou a spojuje ji právě s nástupem digitálního vysílání. Podle Hikelové bude například nutné vytvořit novou stanici pro mladé posluchače.
Petr Žantovský z Institutu mediální komunikace při Vysoké škole J. A. Komenského uvedl, že rozhlasové zpravodajství má svou cenu a nezastupitelná specifika, jež mu umožní přežít i ve stále větší konkurenci dalších médií včetně internetu či textových zpráv.
Připustil ale, že veřejnoprávní rozhlas by po masovém nástupu nových technologií mohl mít menší roli než dnes. Podobně jako další účastníci diskuse odmítl myšlenku, že by nástup nových technologií mohl veřejnoprávní instituce ohrozit.
Šéfredaktor Britských listů Jan Čulík uvedl, že tyto technologie ale mohou změnit tradiční podobu médií. Podobně jako v zemích západní Evropy podle něj i v Česku v blízké budoucnosti nastane „rozmlžení jednotlivých vysilatelů“ a vznikne „bezbřehý kontinent“, v němž bude mít dominující roli právě lehce dostupný internet. Je otázkou, jak v takovém prostředí dlouho přežije tradiční schéma rozhlasového vysílání, dodal.
Programová ředitelka stanice Frekvence 1 Barbora Tachecí zdůraznila, že rovněž pro komerční stanice zůstane i do budoucna důležitá role zpravodajství. Podle posledních výzkumů na těchto stanicích sice posluchači dávají nejvíce přednost hudbě, hned na dalších místech však upřednostňují zprávy, ať už z domova, zahraničí či jednotlivých regionů. Zatímco Hikelová vidí budoucnost zpravodajství Českého rozhlasu v udržení kvality a komplexnosti zpráv, Tachecí sází především na jejich atraktivitu a rychlost.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.