Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Digitální vysílání? Až za několik let, tvrdí znalci

Redakce MAM12. 10. 2004

Ze slov jednotlivých účastníků vyplynulo, že převod analogového vysílání na digitální je pravděpodobně stále ještě záležitostí několika let, a to přesto, že od teoretické diskuse, které probíhala již na minulých ročnících Invexu se přešlo již k řešení některých praktických problémů.

Podle Petra Pospíchala z Rady pro rozhlasové a televizní vysílání nelze předjímat, kdy rada první licence vydá, neboť jde o kolektivní orgán.

“Teoreticky by mohlo být zahájeno udělování licencí již na příštím zasedání rady, tedy během několika týdnů. Možná ale bude potřeba počkat na nový zákon o televizním vysílání,” dodal Pospíchal. Rada se podle něj nechce uchýlit k vydávání licencí dříve, než tento zákon nabude platnosti. Přitom jí však žádný předpis neukládá, že na něj musí počkat. Po vydání zákona pak mají navíc televizní stanice přesně tři sta šedesát dnů na jeho implementaci, což by přechod na digitalizaci opět oddálilo.

Podle předběžných odhadů by se po zavedení digitálního vysílání mohlo vysílat až na dvacet čtyři celoplošných kanálech oproti současným čtyřem analogovým. Podle Michala Kratochvíla, technického ředitele televize Prima, je také důležitá penetrace takzvaných Set-Top Boxů, které digitální vysílání umožňují bez zakoupení nového televizního přijímače. Bez nich bude podle něj digitální vysílání sice velice působivé, ale nebude mít žádné diváky, což ohrozí příjmy televizních stanic.

“Nejlevnější Set-Top Box stojí kolem tří tisíc korun, což zase není nijak závratná částka. Stejně jako počáteční vysoké ceny mobilních telefonů nezabránily jejich masivnímu rozvoji,” dodává k tomu zástupce společnosti Sony Ondřej Lukač.

“Nemuselo by tak dojít k situaci jako v Německu, kde se při přepnutí vysílání z analogového na digitální pár důchodců domnívalo, že nastala světová válka,” uvedl jeden z diskutujících.

“Všichni se tady shodli, že jsou připraveni na digitální vysílání a že tomu již nic nebrání v cestě. Jediným problémem je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která konečně musí začít jednat a říct – zahajme digitální pozemní vysílání – a nebát se, že bude jednat, aniž by zákon ještě existoval,” uvedl Jiří Balvín, bývalý ředitel České televize, který nyní pracuje pro televizi Óčko. Dodal, že ještě jako šéf České televize v roce 2001 jednal s představiteli vlády a rady, kteří byli diskusi také přítomni, a všichni se dohodli, že bude přechod na digitální vysílání v září 2003. “Je podzim 2004 a nic,” uzavřel debatu Balvín. (tb)

Hospodářské noviny, 12. 10. 2004, autor: (tb)

×

Invex nabídne vizi digitální domácnosti, internet i hry

Starší článek

Obchodní řetězce podle komory fotografů klamou zákazníky

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Wedo

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více