Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Digitální otazníky okolo televizního vysílání

Redakce MAM27. 10. 2004

Přechod na digitální vysílání je spíš politickým než technickým problémem. Jeho rychlost totiž závisí na tom, s jakou ochotou budou občané schopni investovat do přezbrojení svých televizních, popřípadě rozhlasových přijímačů na novou technologii.
Ve hře je celá řada zájmů: provozovatelé digitálních vysílacích sítí budou moci kromě standardního vysílání poskytovat i doplňkové služby, které mohou být výnosné – třeba bankovnictví. Provozovatelé televizního a rozhlasového vysílání zase mohou získat celou řadu dalších celoplošných pozemních okruhů, což v analogovém světě nebylo možné. Pochopitelně se tím zvýší konkurence, což dosavadní hráči nemusejí vítat. Občané budou muset investovat do nákupu konvertoru, který má poněkud odiózní zkratku STB (ze set-top-box, krabičky, která se umístí nahoru na televizor) a bude stát několik tisíc korun.
Ale hlavně: protože občané si budou konvertory nakupovat postupně, bude se muset po určitou dobu vysílat souběžně, analogově i digitálně. To stojí peníze. Kdo je má platit? Stát nemůže, porušil by tím princip technologické neutrality. Provozovatelé kabelových sítí a satelitního vysílání by si mohli stěžovat v Bruselu – a byli by skoro jistě vyslyšeni. Ale také není přece možné soukromým subjektům vytahovat peníze z kapes jenom proto, že stát chce mít k dispozici širší spektrum. Jde o hodně, až stamiliony Kč ročně.
Cesta k cíli proto téměř všude vede přes pilotní roli veřejnoprávní televize. V Británii BBC, v Německu ARD jsou “tahouny” rozšířené digitální nabídky. Mělo by tomu tak být i u nás, má-li přechod na digitál proběhnout rychle a plynule.
Komplikace působí především nepříliš harmonický vztah mezi ČT a parlamentem. Aby ČT mohla pilotní roli sehrát, potřebuje peníze. Zde byl kámen úrazu, protože parlament neviděl v ČT záruku efektivního hospodaření. Se zlepšením finančního hospodaření však vzniká možnost, že se i v ČR bude při digitalizaci postupovat racionálně.

Ekonom, 27. 10. 2004, autor: Václav Žák

×

BBC neodvysílá video z Iráku

Starší článek

Pohrdání politiky klamem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více