Deník Metro prohloubil ztrátu
Švédský deník Metro, který se zdarma distribuuje v řadě světových velkoměst včetně Prahy, hospodařil ve třetím čtvrtletí letošního roku se ztrátou před zdaněním 10,5 milionu dolarů. Ve stejném období loni mělo Metro ztrátu 700 000 dolarů. Obrat společnosti však vzrostl na 61,6 milionu z 42,4 milionu dolarů ve stejném období loni.
Zároveň Metro rozšířilo okruh švédských měst, kde je tento deník k dostání. Zatímco dříve mohli Metro číst pouze lidé v trojici velkoměst Stockholm, Göteborg a Malmö i jejich bezprostředním okolí, nyní se spektrum rozrostlo o jedenáct menších měst. Metro ve zvýšené míře sází na mladé lidi v univerzitních a vysokoškolských oblastech.
Podle údajů zveřejněných deníkem Svenska Dagbladet neznamená rozšíření Metra po Švédsku změnu koncepce a větší přizpůsobení lokálnímu dění. Metro chce dále publikovat především zahraniční zpravodajství, hlavní domácí zprávy a novinky ze sportu, to vše v kombinaci se zábavnými texty. Také inzerce si zachová nynější celostátní a nikoli lokální charakter. Celkový náklad Metra ve Švédsku tak má zanedlouho dosáhnout hranice 600 000 výtisků denně.
První sesterské vydání dostalo stockholmské Metro v Praze, kde je list zdarma distribuován od léta 1997.