Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Debata o digitalizaci dostává obrátky

Redakce MAM7. 10. 2004

Minulý týden Ekonom informoval o záměru Rady pro rozhlasové a televizní vysílání vypsat licence v digitálních sítích šířících pozemní televizní vysílání standardem DVB-T. Podle záměru měly být v každé ze tří sítí umístěny 4 televizní programy, 6 rozhlasových programů a část toku měla zůstat vyhrazena pro doplňkové datové služby.
Záměr rady vyvolal souhlasné i nesouhlasné reakce. Pochválili ho někteří provozovatelé sítí. S výhradami se však setkal především ve Stálé parlamentní komisi pro sdělovací prostředky, která vyzvala RRTV i Český telekomunikační úřad, aby před schválením zákona o elektronických komunikacích, který Parlament právě projednává, nečinily nevratné kroky. Další námitky zazněly ze strany České televize, která by chtěla mít – jako je tomu v jiných zemích – jednu digitální síť pro sebe.
Výhrady poslanců jsou namístě: přechod na digitální vysílání je závažným politickým rozhodnutím. Ve Velké Británii o něm rozhodoval parlament, včetně obsazení a přidělení digitálních sítí. Digitalizace nebude znamenat jenom nutnost, aby si každý občan koupil konvertor z digitálního na analogový signál. Zatíží i provozovatele televizního vysílání, protože po určitou dobu budou muset souběžně šířit analogový i digitální signál, což je může stát desítky, možná stovky milionů korun. Záleží na tom, jak dlouho se bude muset souběžně vysílat. Kromě toho digitalizace může, ale nemusí přinést na televizní trh větší konkurenci. Současný zákon však – na rozdíl od ostatních evropských zemí – nemá nástroj, jak volnou soutěž podporovat.
Za současný stav ovšem odpovídají právě ti poslanci, kteří si střídavě stěžují na činnost nebo nečinnost regulátorů. Úpravou zákonů mohli jednoduše zařídit, aby regulátoři naplňovali státní mediální politiku. Ta však bohužel dodnes zformulována není. Zde leží příčina dosavadního nepříliš hladkého startu digitalizace v ČR.

Skonom, 7. 10. 2004, autor: Václav Žák, člen RRTV

×

Sledovanost TV – 40. týden 2004 (27.9. – 3.10.)

Starší článek

Sledovanost TV – 40. týden 2004 (27.9. – 3.10.)

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více