Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

CzechTrade: ČR má dobré jméno v SR a v Británii; horší v Německu

Redakce MAM27. 10. 2004

Česká republika má dobré jméno u obchodních partnerů na sousedním Slovensku a ve Velké Británii. Naopak o poznání hůře se podle průzkumu společnosti Datamar na ČR dívají manažeři v Rakousku a Německu. Země by proto měla více zapracovat na svém obrazu v zahraničí, aby tak pomohla tuzemským exportérům při jejich působení na zahraničních trzích, řekla dnes novinářům generální ředitelka vládní agentury na podporu obchodu CzechTrade Jitka Hanzlíčková.
“ČR se musí naučit vyzdvihovat své silné stránky a zvolit jasné sdělení. Ne být šedivou a nevýraznou myškou s nízkou cenou a puncem východní Evropy,” uvedla Hanzlíčková. Dodala, že tvorba image zatím nebyla uchopena komplexně, a proto se obraz země v zahraničí liší. Zatímco celosvětové renomé si získaly například české stroje, u většiny ostatních oborů je situace různorodá. “Rolí státu je dnes roztříštěný obrázek o zemi sjednotit a profilovat řadu dalších progresivních odvětví ekonomiky,” řekla.
Náměstek ministra průmyslu a obchodu Martin Tlapa řekl, že ministerstvo dává ročně na propagaci České republiky v zahraničí v oblasti exportu a investic zhruba 17 milionů korun, což v porovnání s některými okolními státy není mnoho. Příští rok by se ale situace měla zlepšit, jelikož MPO spojí při jednotné propagaci síly s ministerstvem zahraničních věcí.
“Chceme udělat společnou kampaň. Její koncepce by měla jít do vlády v závěru letošního roku. Export a investice hrají dominantní roli v komunikačních strategiích všech vyspělých zemí,” uvedl Tlapa. Kampaň by podle něj měla být zaměřena zejména na země EU, kam směřuje většina českého vývozu. Mimo zorné pole by ale neměly zůstat ani další perspektivní exportní teritoria, na kterých lze při propagaci ČR využít i pozitivní obraz EU.
“České firmy nemají prostředky přebít image původu vlastní značkou, a jsou tak znevýhodněny oproti konkurentům z jiných zemí. Navíc musíme ČR profilovat i na vnitřním trhu EU, kam putuje přes 85 procent našeho vývozu,” poznamenal Tlapa. Pomoci českým firmám by mělo i jednotné logo Czech Republic, jelikož podle průzkumů zhruba 70 procent tuzemských exportérů na svých výrobcích uvádí zemi původu ČR. Jednotné logo již Česko používá na všech zahraničních výstavách a veletrzích.
Podle průzkumu společnosti Datamar, která oslovila manažery čtyř desítek tuzemských exportních firem, vykázala ČR vysoké hodnocení image na Slovensku a ve Velká Británii. Nadprůměrné hodnocení měla i v Polsku a Rusku, naopak jen průměrné hodnocení si vysloužila v Maďarsku, Rakousku a Německu.
Výzkum ukázal jako největšího konkurenta českých firem na zahraničních trzích Polsko. “Polsko je nebezpečné tím, že má podobný sortiment a nižší ceny. Podle českých manažerů mají polští podnikatelé lepší podporu než české firmy, a to nejen při komunikaci země původu,” upozornila generální ředitelka Datamaru Lenka Mlynářová.

×

Mobilní operátoři lákají na levnější mobily i hovorné

Starší článek

Noční prodej v supermarketech možná parlament zakáže

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více