Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČT dostala pokuty za neoddělenou reklamu

Redakce MAM21. 10. 2004

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) udělila České televizi dvě pokuty po 50 000 Kč za neoddělenou reklamu. Informovali o tom zástupci Úřadu RRTV. Rada kvůli neoddělené reklamě v posledních měsících vydala řadu upozornění všem třem provozovatelům celoplošných televizí, poprvé však přistoupila k pokutě. ČT zatím nemá k dispozici písemné vyjádření rady, proto se nyní nechce k pokutám vyjadřovat.
Rada se v posledních měsících více zaměřuje na takzvané sponzorské vzkazy před a po některých pořadech. Některé z nich však považuje za reklamy, neboť ty nesplňují podobu, kterou podle rady zákon nařizuje. Jde například o to, že vzkazy obsahují kvalitativní či hodnotící znaky. Proto ke vzkazům přistupuje jako k reklamám, pro něž platí jiná pravidla.
V případě ČT se tak podle rady stalo v červnu tohoto roku při reklamě na pivovar Černá Hora a sportovní obuv Nike. Také Nova údajně pochybila, když v květnu odvysílala reklamu na internetový server Centrum.cz, v červnu pak reklamu na mléko Astrid. Zatímco Nova dostala od rady dvě upozornění, ČT rada potrestala dvěma pokutami v celkové výši 100 000 korun.
“Česká televize už upozornění na tyto reklamy měla, Nova nikoliv. Pokud je Nova odvysílá příště, může pokutu dostat také,” řekl k rozhodnutí rady její místopředseda Jiří Šenkýř. Podle mluvčího ČT Martina Krafla počká televize s reakcí, až bude mít vyjádření rady písemně. “Nikdy se nevyjadřujeme k pokutám, pokud nemáme v ruce písemné vyjádření rady,” řekl mluvčí ČT Martin Krafl.
Rada si hodlá vyjasnit problém těchto nejasných sponzorských vzkazů či reklam na čtvrtečním semináři, který pro provozovatele televizí uspořádala.

×

Polští rodiče si stěžují na reklamu v dětských pořadech

Starší článek

Bonbony děti jedí i několikrát týdně

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Togethxr

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více