ČRo hospodařil v pololetí se ziskem

5. 10. 2004 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Český rozhlas hospodařil v prvním pololetí letošního roku se ziskem 60,6 milionu korun. To je zhruba dvakrát více než za celý předchozí rok a téměř čtyřikrát více než v celém roce 2002. O výsledcích hospodaření veřejnoprávního rozhlasu informoval předseda Rady ČRo Michal Prokop. Ve druhém pololetí však rada tak příznivý vývoj neočekává. Rozpočet Českého rozhlasu pro rok 2004 je plánován jako ztrátový ve výši 50 milionů korun. Příjmy by měly činit 1,53 miliardy, výdaje 1,58 miliardy korun. Výsledek za první pololetí e podle Prokopa mírně příznivější, než byl odhad, zejména ve výnosech ze sponzoringu a výběru koncesionářských poplatků.
„Hospodářský výsledek ve druhém pololetí rozhodně nebude tak příznivý jako v prvním,“ uvedl Prokop. Do druhého pololetí je například soustředěna řada velkých plateb.
Z poplatků také pochází většina příjmů ČRo, v letošním roce by to mělo být 1,31 miliardy korun. Poplatky od roku 1997 činí 37 korun měsíčně.
Parlament však v současnosti projednává novelu zákona o televizních a rozhlasových poplatcích, která by po případném schválení zvyšovala poplatky za rozhlas na 45 korun měsíčně. Parlament se podobnou novelou zabýval již v červnu a tehdy návrh, který mimo rozhlasových zvyšoval i televizní poplatky – z 75 korun na rovnou stovku měsíčně – neprošel. To bylo podle tehdejších reakcí představitelů rozhlasu velkým zklamáním.
V letech 1998 až 2002 zisk ČRo stále klesal – ze 152,5 milionu korun v roce 1998 k částce 14,5 milionu korun v roce 2002. Rozpočet na rok 2003 byl plánován jako vyrovnaný ve výši 1,55 miliardy korun, nakonec však rozhlas hospodařil se ziskem 29,1 milionu korun. Do celkového hospodářského výsledku však byla započítána i nevyčerpaná rezerva 112,7 milionu korun; hospodaření ČRo tak v loňském roce skončilo s přebytkem 141,8 milionu korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.