CK Fischer: V zimě poroste zájem o cesty do exotických oblastí

1. 10. 2004 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Až o čtvrtinu letos poroste cestovní kanceláři Fischer prodej zájezdů do exotických oblastí, jako jsou Thajsko, Srí Lanka, Maledivy či Brazílie, informoval výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek. Růst poptávky po exotických cestách očekávají i další kanceláře.
Fischer plánuje letos v zimě prodat až 20 000 zájezdů k moři, z toho asi 12 procent do exotických míst. Poptávka po tradičních zimních přímořských oblastech, jako jsou Kanárské ostrovy, Egypt, Madeira, Tunisko, Kypr či Mallorca, bude podle Jelínka zhruba na úrovni loňska.
Čedok má pro zimu k moři zajištěny kapacity pro 25 000 klientů, a to hlavně do Egypta, Brazílie, Thajska a na Srí Lanku, řekl mluvčí CK Tomáš Brejcha. Zájem roste o exotiku, ale i o tradiční zimní přímořské oblasti ve Středomoří, a to až o 15 procent, dodal.
CK Exim Tours má letos také vyšší kapacity do exotických míst. Nové charterové lety chystá na Kubu, pokračovat budou lety do Brazílie, uvedl obchodní ředitel Jan Koláčný.
Kromě velkých cestovních kanceláří prodávají exotické zájezdy hlavně specialisté, třeba Eso ze skupiny Čedoku či Siam Travel.
Podle odhadu analytické firmy Mag Consulting by se letos v zimě mohlo na zájezdy k moři vypravit rekordních 80 000 Čechů. V předchozích letech přitom ročně cestovalo v zimě do teplých krajin 50 až 60 000 lidí.
Fischer začne zimní zájezdy prodávat v pátek. Podle Jelínka jsou ceny zájezdů letos v zimě na úrovni loňska. CK Fischer však očekává, že klienti za ně utratí v průměru o pět až osm procent více než loni. Je to dáno rostoucí poptávkou po kvalitnějším ubytování. Lidé v posledních letech stále více dávají přednost ubytování v luxusnějších hotelech a stravování minimálně formou polopenze, a stále častěji také all inclusive, tedy s veškerým jídlem a pitím v ceně.
Fischer se pod novým vedením chce zaměřit především na střední a vyšší klientelu. Chce se na trhu vyhranit, řekl mluvčí CK Dan Plovajko. Nabízí proto některé nadstandardní služby, včetně možnosti odvozu na letiště limuzínou, a nově i přípravného kurzu na cestu. Zde se turisté dozvědí základní informace o místě pobytu, zvycích a naučí se základní slovíčka v místním jazyce.
Kromě klasických prodejních míst má Fischer asi stovku osobních poradců, kteří pomohou s výběrem dovolené přímo doma nebo v kanceláři klienta.
Loni na podzim ovládla cestovní kancelář Fischer skupina podnikatele Karla Komárka poté, co jejímu zakladateli Václavu Fischerovi pomohla z finančních problémů. Minulý týden skupina získala majoritu v CK Marco Polo, která se specializuje právě na exotiku, a začlenila ji do CK Fischer.
Stejně jako v létě, také v zimní sezoně chce CK Fischer pronajmout některá letadla sesterské letecké společnosti Fischer Air do zahraničí. V létě létal jeden ze tří strojů Boeing 737-300 pro polskou Polonia Air a druhý pro italskou společnost Volare. O pronájmu letadel pro zimní sezonu se podle Plovajka zatím jedná.
Přesto zůstane Fischer Air pro zimní sezonu ze strany CK Fischer preferovanou leteckou společností. Bude však využívat služeb i dalších dopravců, jako jsou ČSA či Travel Service.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.