Čína opět největším producentem piva na světě

13. 10. 2004 10:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Čína bude letos potřetí za sebou největším producentem piva na světě. Výstav čínských pivovarů letos přesáhne 270 milionů hektolitrů, uvedl Siao Te-žun, ředitel sekce piva v čínské asociaci výrobců alkoholických nápojů.
Proti minulému roku tak letos čínské pivovary uvaří o 20 milionů hektolitrů piva více. Jde o meziroční nárůst o 7,4 procenta, citovala manažera asociace agentura Nová Čína.
Spotřebitelé v Číně loni vypili 250 milionů hektolitrů piva. Překonali tak americké konzumenty a dostali se na první příčku světové spotřeby.
Zisk čínských pivovarů před zdaněním se za leden až červenec meziročně zvýšil o 22 procent na 8,72 miliardy jüanů, tedy 872 milionů eur, dodal Siao. V nárůstu produkce se podle něj odráží to, že velké značkové pivovary skupují menší a méně efektivní pivovary, staví pivovary nové a do současných investují.
Vedle domácích značek se na čínském trhu objevují například tituly Budweiser, Suntory, Carlsberg a Fosters, napsala agentura AP.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.