Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Český psychiatr podle Time hrdinou roku 2004

Redakce MAM5. 10. 2004

Americký časopis Time jmenoval českého psychiatra Jana Pfeiffera mezi evropskými hrdiny roku 2004. Ocenění získal za kampaň proti používání klecových lůžek a na ochranu duševně nemocných.
Time oceňuje hrdiny Evropy letos podruhé. Jména vybírají redaktoři časopisu a částečně také čtenáři. S oceněním není spojena žádná finanční částka.
Loni byl v prvním seznamu evropských hrdinů také jeden Čech – hydrolog Josef Křeček. Time ho vyzdvihl za jeho úsilí seznámit veřejnost s dopady znečištění životního prostředí v emisemi poškozeném území v severních Čechách, na jihovýchodě Německa a v jihozápadním Polsku
Jan Pfeiffer z Centra pro rozvoj péče o duševní zdraví vede podle článku v nejnovějším čísle evropského vydání týdeníku Time dlouhý, tvrdý boj proti brutálnímu zacházení s pacienty a konečně začíná vítězit. Time píše, že Pfeiffer bojuje proti klecovým lůžkům už dvě desetiletí, ale používá málo viditelné metody. Byl hlavní silou dvou zpráv, které tuto praktiku odsuzují, ale není podepsán pod žádnou z nich.
“Můžete být buď zlý německý ovčák, který štěká, nebo někdo, kdo nabízí pomocnou ruku,” vysvětluje Pfeiffer, proč klecová lůžka nefungují. “Obě role jsou důležité, ale nelze je spojovat. Nemůžete na někoho štěkat, a pak si s ním sednout ke stolu.”
Psychiatři v České republice ovšem využívání postelí podle listu tvrdohlavě obhajují, protože podle nich je nejlepší metodou jak omezit pacienty, kteří ohrožují sebe nebo ostatní. Podle ředitele z domu sociální péče v Rábech Jana Slezáka lze buď používat postele, nebo zvyšovat používání léků, nebo lidi k lůžkům poutat, nebo je dávat na samotky. Proto považuje klecové postele za nejlepší řešení.
Pfeiffer se dal na svou cestu už v roce 1982, kdy viděl, jak sestry zacházejí s dětmi v nemocnici v Opařanech. V roce 1990 zorganizoval první Týden pro duševní zdraví v České republice, protože klecové postele byly jen malou částí jeho práce a úsilí o změnu. Velkou pomocí pro jeho kampaň byl červencový dopis spisovatelky Joanne Rowlingové protestující proti používání klecových postelí na základě článku, který se objevil v The Sunday Times, k němuž Pfeiffer přispěl.
Číslo časopisu Time s letošním seznamem hrdinů je datováno 11. října, ale k dostání je podle obvyklé praxe již tento týden. Obsahuje 29 jmen hrdinů, mezi něž vedle Pfeiffera řadí obě nedávno osvobozené Italky z Iráku, které jsou také na titulní straně vydání, dirigenta Mstislava Rostropoviče za jeho práci ve prospěch očkování dětí nebo tenistku Steffi Grafovou rovněž za práci pro děti v její nadaci Děti zítřka.
V úvodním článku se redaktoři zamýšlejí nad definicí hrdinství v moderní době. Soudí, že otevřenost vyplývající z práce moderních médií vede k tomu, že osobní chyby mohou v očích veřejnosti často zastínit velké činy – amerického prezidenta Johna Kennedyho si mnoho lidí pamatuje pro jeho zálety právě tak jako pro jeho velké politické činy. Kult celebrit může zastínit skutečné hrdinství. Proto se Time přiklání k hrdinství založenému na humanismu a skutečných zásluhách, na často zapomenutých úspěších, na překonávání překážek a nesobeckosti.

HN, čtk, 5. 10. 2004

×

Studio 20th Century bude užívat oba formáty příští generace DVD

Starší článek

ČRo hospodařil v pololetí se ziskem

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více