Českou biopotravinou roku 2004 se stal Bio Uherák, který vyrábí Josef Sklenář z ekofarmy Sasov u Jihlavy. Čtvrtého ročníku soutěže se zúčastnily produkty osmi firem. Vedle první ceny bylo uděleno čestné uznání Zahradnictví Luční údolí Velehrad za barevné čínské ředkve a tuřínek.
Porota posuzuje kvalitu výrobku, atraktivnost a dostupnost pro spotřebitele, inovativnost a marketing. Bio Uherák ohodnotila jako první biopotravinu tohoto typu na českém trhu a výrobek s vysokou přidanou hodnotou. Biovepřové je v tuzemsku dosud neobvyklou surovinou. Porotci také ocenili užití mořské soli místo obvyklé dusitanové soli. „Je to zúročení naší čtyř až pětileté práce,“ uvedl k úspěchu výrobku Sklenář.
Vítěz získává právo užívat na oceněných produktech logo Česká biopotravina roku a dostane také peněžní odměnu 20 000 korun.
Letos poprvé byla soutěž rozšířena o kategorii nejlepší bioprodejna roku. Prvenství získal mezi sedmi účastníky obchod Albio v Truhlářské ulici v Praze. Prodejna je součástí komplexu, který zahrnuje biopekárnu, restauraci a informační středisko pro spotřebitele.
Soutěž Česká biopotravina roku vyhlašuje Nadace Partnerství a PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců. Cílem je šířit popularitu ekoproduktů mezi spotřebiteli.
Obrat na trhu s biopotravinami dosáhl loni podle odhadů agentury Green marketing asi 180 milionů korun, což je meziroční nárůst o 17 procent. Podíl těchto výrobků na celkové spotřebě potravin je ale menší než desetina procenta.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?