Češi šetří na zubních kartáčcích

15. 10. 2004 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Češi podle odborníků šetří na zubních kartáčcích a ročně spotřebují v průměru pouze 1,2 kartáčku na osobu, což je méně než ve vyspělých západoevropských zemích. Přesto prodej zubních kartáčků v posledních letech vykazuje mírný růst. Naopak prodej zubních past v uplynulých dvanácti měsících klesl. Za zubní kartáčky a pasty lidé ročně utratí zhruba 1,3 miliardy korun.
Barbora Bastlová ze společnosti ACNielsen Czech Republic na mezinárodním veletrhu dentální techniky, nástrojů a služeb Pragodent řekla, že od loňského září do letošního srpna lidé koupili 12,5 milionu zubních kartáčků za 336 milionů korun, zatímco v předchozím období prodej zubních kartáčků činil 12,1 milionu kusů a lidé za ně utratili 341 milionů korun. Mírný pokles na druhou stranu vykázal prodej zubních past, a to z 3823 tun na 3794 tun. Tržby obchodníků za prodej zubních past klesly z 1,08 miliardy korun na jednu miliardu korun.
Stomatologové tvrdí, že lidé na dentální hygieně a především na zubních kartáčcích stále šetří. „Základní pravidlo zní, že zubní kartáčky je nutné měnit jednou za pět týdnů. Lidé si ale koupí kartáček a klidně ho potom používají půl roku i déle. V tomto ohledu jsme ještě hodně pozadu za západní Evropou, kde lidé více dbají o ústní hygienu,“ řekl olomoucký stomatolog Martin Kaczmarczyk.
Zubní pasty a kartáčky zákazníci podle Bastlové nakupují především v drogeriích a ve velkoprodejnách se smíšeným zbožím. Trhu zubních kartáčků vládnou společnosti Colgate-Palmolive, Glaxosmithkline, Mattes, Oral-B a Spokar. Na poli zubních past patří mezi největší hráče Colgate Palmolive, Glaxosmithkline, Setuza, Schwarzkopf & Henkel a Unilever.
Mluvčí ústecké Setuzy Marie Logrová řekla, že v posledních letech mírně roste zájem spotřebitelů o speciální zubní pasty s přídavkem bylin či s bělícím účinkem. Těžiště prodeje zubních past však podle Logrové i nadále zůstává u klasických druhů s tradiční mátovou příchutí. Mírně roste také prodej ústních vod, které jako doplněk používá zhruba 40 procent populace.
Mezinárodní veletrh dentální techniky, nástrojů a služeb Pragodent zahájil svůj 12. ročník na Výstavišti Praha v Holešovicích a potrvá do 16. října.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.