Nejhodnotnější německou značkou je DaimlerChrysler,Asociace PPP má hájit zájmy firem
Hodnota značky automobilky DaimlerChrysler činí zhruba 32 miliard eur. S touto sumou je koncern nejhodnotnější německou značkou. Vyplývá to ze studie společnosti Semion, která každoročně zkoumá cenu padesáti nejznámějších německých značek. Na dalších místech se umístily koncerny BASF, Volkswagen či Deutsche Post.
Nutno však dodat, že image DaimlerChrysleru v poslední době utrpělo jisté šrámy. Na hodnotě mu ubraly potíže s japonskou Mitsubishi Motors, které měl na jaře letošního roku. Cena značky automobilky ze Stuttgartu se tak oproti minulému roku podle šéfa Semionu, Jürgena Käuffera snížila celkem o pět procent. Semion hodnotí značky na základě několika kritérií, jako jsou například ochrana značky, finanční hodnota firmy, síla značky a její image. Vývoj a zisk firem kotovaných na burze jsou zohledňovány stejně tak jako podíl na trhu, marketinkové aktivity či míra popularity u obyvatelstva.
Průzkumy o hodnotě značek provádějí i jiné společnosti, jako například BBDO. Ta za nejhodnotnější značku letos označila Deutsche Telekom, který tak na první pozici vystřídal Mercedes. Na rozdíl od této studie ale Semion hledí spíše na dlouhodobou hodnotou značky.
Mezi 50 nejznámějšími značkami v průzkumu Semionu se v posledních čtyřech letech nahoru vypracovala především společnost Puma, výrobce sportovního oblečení. Ta se letos umístila na 36. pozici
Hospodářské noviny, 26. 10. 2004, autor: Maike Telgehederová, Handelsblatt
Na založení asociace se společnosti dohodly na jednání, které se uskutečnilo minulý pátek. “Vypořádali jsme zároveň připomínky k návrhu stanov a dohodli se na dalším postupu směřujícímu k založení asociace,” řekl Babczynski.
Mezi zakládajícími členy jsou kromě spořitelny také Komerční banka, ČSOB, HVB Bank nebo Citibank. Ze stavebních společností jsou zastoupeny mimo jiné Skanska, Metrostav, Hochtief, SMP nebo ŽS Brno. Mezi poradenskými firmami se objevují KPMG, Deloitte, PWC, WS Atkins, EC Harris nebo Euroconsult, z právnických společností například Johnson&Kramařík, Lovells, White&Case nebo Balcar Polanský Norton Rose.
Spolupráce státu a soukromých firem by měla v České republice začít za několik měsíců. Stát chce společnostem přenechat stavby a provozování silnic, nemocnic nebo čistíren odpadních vod a projekty splácet po jejich dokončení. Fond národního majetku a ministerstvo financí již kvůli tomu založily státní PPP centrum, v jehož čele stanul náměstek FNM Filip Drapák.
Do konce září byly předloženy pilotní projekty, na nichž by měly začít práce v únoru příštího roku. V červnu mají podle plánu ministerstva financí začít práce na druhé vlně projektů, předložených do konce ledna. V příštích dvou letech by mohly soukromé firmy do zakázek státu investovat asi 15 až 30 miliard korun ročně, odhaduje Fond národního majetku. V době, kdy se celý systém rozjede a zapojí se do něj kraje a obce, by to mohlo být až 50 miliard korun ročně.