Microsoft a Swatch nabízejí hodinky se zábavou a zpravodajstvím
Americký softwarový obr Microsoft a švýcarský výrobce hodinek Swatch přišli na trh s novou řadou hodinek s bezdrátovým datovým spojením. Hodinky mimo jiné nabízejí zpravodajství včetně zpráv ze sportu a z burz či předpovědi počasí ze služby MSN Direct od Microsoftu.
“Je to nová cesta, jak získávat informace,” uvedl předseda Microsoftu Bill Gates. Počítačem vybavené hodinky Swatch jsou ale zatím k dostání jen ve Spojených státech a v Kanadě.
Hodinky nabízejí tři úrovně služeb. Každá z nich přináší zdarma lokální informace o počasí, zpravodajské přehledy a burzovní indexy. Maloobchodní cena hodinek je 150 dolarů a je dvou až trojnásobná proti běžným hodinkám od švýcarského výrobce. Se softwarem od Microsoftu bude nyní k dostání 12 modelů takových hodinek Swatch.
Za 40 dolarů ročně navíc dostane uživatel více informací o počasí, osobní výběr ze zpravodajství, výsledky sportovních soutěží, ceny jednotlivých akcií, horoskopy a další informace. Za příplatek 60 dolarů ročně může uživatel dostávat vzkazy a kalendářové poznámky ze svého počítače, pokud používá program Microsoft Outlook.
Modely od Swatch a Microsoftu také nabízejí díky dohodě s vydavatelstvím Time Out aktualizované informace o oblastní kultuře a zábavě, včetně informací, které zvyšují šanci setkání jejich uživatele s celebritami.
Microsoft a Swatch začaly vyvíjet chytré hodinky před třemi lety. Společnosti představily nový výrobek v noci na dnešek a doba telefonu v náramkových hodinkách se zase o krok přiblížila. Aby hodinky mohly nabídnout služby, které má díky nim k dispozici komiksový detektiv Dick Tracy, musely by mít silnější baterie a menší čip, což zatím není ekonomické, napsala agentura Reuters.