Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Výstava v Národním muzeu přibližuje jeho časopisecké fondy

Redakce MAM21. 10. 2004

Nahlédnutí do časopiseckých fondů Národního muzea v Praze umožňuje výstava, která je přístupna v Kabinetu knižní kultury v přízemí hlavní budovy na Václavském náměstí. Má název Svět jinýma očima a zájemci si ji mohou prohlédnout do konce roku.
“Vidět velké i malé události novinářskýma očima z jiného úhlu či roviny společenské a politické kultury je pro vnímavého pozorovatele vždy zajímavé, poutavé a poučné. Někde se cizí zobrazení od našeho vidění odlišuje, jinde nás překvapí shoda. Například o mnichovské dohodě si Italové četli něco jiného, k dispozici měli jinou interpretaci než tehdejší čeští čtenáři. O politické korupci psal a píše svobodný tisk všude podobně,” upozornil autor výstavy Martin Sekera.
Jeho záměrem bylo zdůraznit i to, že časopisecký fond Národního muzea je sice zaměřen především na produkci periodického tisku vydávaného na území českých zemí, ale obsahuje i nemalý počet historických periodik jiné provenience. “Do roku 1918 samozřejmě ze zemí bývalého Rakouska-Uherska, ale také ze skutečného zahraničí – Německa, Francie, Ruska, USA, Velké Británie a dalších zemí. Jde o celé ročníky i jednotlivá čísla,” dodal Sekera.
Laiky zaujmou ukázky nejstarších periodik ze 17. století, těžiště expozice je však na přelomu 19. a 20. století. Pozoruhodné jsou první novinové komiksy z USA, Francie a Velké Británie. “České novinářství nemá vzhledem k politickým změnám a převratům takovou kontinuitu, jakou se mohou pochlubit Britové či Francouzi,” řekl Sekera. Upozornil, že klasické zahraniční tituly na tradici dbaly – mají například stále stejnou hlavičku či grafickou úpravu.
Vzhledem k malému výstavnímu prostoru v poměru k velkým formátům novin a časopisů bylo možno výběrem témat jen upozornit na užitečnost srovnávacího čtení periodik či na odlišnost jejich formálních znaků. Ani výseky obsahů oxeroxovaných stránek neuspoří místo tak, aby bylo toto výstavní téma předestřeno v úplnosti. Ale nakonec – vždyť i tisk si z reality jen vybírá, a tvoří tak její nové pojetí, novou “realitu”, tu mediální, domnívá se Sekera.

×

Lidé moc módu nesledují, přednost má pohodlné oblečení

Starší článek

Tendry na digitální licence opět nevyhlášeny

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více