ČT dostala pokuty za neoddělenou reklamu

21. 10. 2004 08:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) udělila České televizi dvě pokuty po 50 000 Kč za neoddělenou reklamu. Informovali o tom zástupci Úřadu RRTV. Rada kvůli neoddělené reklamě v posledních měsících vydala řadu upozornění všem třem provozovatelům celoplošných televizí, poprvé však přistoupila k pokutě. ČT zatím nemá k dispozici písemné vyjádření rady, proto se nyní nechce k pokutám vyjadřovat.
Rada se v posledních měsících více zaměřuje na takzvané sponzorské vzkazy před a po některých pořadech. Některé z nich však považuje za reklamy, neboť ty nesplňují podobu, kterou podle rady zákon nařizuje. Jde například o to, že vzkazy obsahují kvalitativní či hodnotící znaky. Proto ke vzkazům přistupuje jako k reklamám, pro něž platí jiná pravidla.
V případě ČT se tak podle rady stalo v červnu tohoto roku při reklamě na pivovar Černá Hora a sportovní obuv Nike. Také Nova údajně pochybila, když v květnu odvysílala reklamu na internetový server Centrum.cz, v červnu pak reklamu na mléko Astrid. Zatímco Nova dostala od rady dvě upozornění, ČT rada potrestala dvěma pokutami v celkové výši 100 000 korun.
„Česká televize už upozornění na tyto reklamy měla, Nova nikoliv. Pokud je Nova odvysílá příště, může pokutu dostat také,“ řekl k rozhodnutí rady její místopředseda Jiří Šenkýř. Podle mluvčího ČT Martina Krafla počká televize s reakcí, až bude mít vyjádření rady písemně. „Nikdy se nevyjadřujeme k pokutám, pokud nemáme v ruce písemné vyjádření rady,“ řekl mluvčí ČT Martin Krafl.
Rada si hodlá vyjasnit problém těchto nejasných sponzorských vzkazů či reklam na čtvrtečním semináři, který pro provozovatele televizí uspořádala.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.