Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

ČT dostala pokuty za neoddělenou reklamu

Redakce MAM21. 10. 2004

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) udělila České televizi dvě pokuty po 50 000 Kč za neoddělenou reklamu. Informovali o tom zástupci Úřadu RRTV. Rada kvůli neoddělené reklamě v posledních měsících vydala řadu upozornění všem třem provozovatelům celoplošných televizí, poprvé však přistoupila k pokutě. ČT zatím nemá k dispozici písemné vyjádření rady, proto se nyní nechce k pokutám vyjadřovat.
Rada se v posledních měsících více zaměřuje na takzvané sponzorské vzkazy před a po některých pořadech. Některé z nich však považuje za reklamy, neboť ty nesplňují podobu, kterou podle rady zákon nařizuje. Jde například o to, že vzkazy obsahují kvalitativní či hodnotící znaky. Proto ke vzkazům přistupuje jako k reklamám, pro něž platí jiná pravidla.
V případě ČT se tak podle rady stalo v červnu tohoto roku při reklamě na pivovar Černá Hora a sportovní obuv Nike. Také Nova údajně pochybila, když v květnu odvysílala reklamu na internetový server Centrum.cz, v červnu pak reklamu na mléko Astrid. Zatímco Nova dostala od rady dvě upozornění, ČT rada potrestala dvěma pokutami v celkové výši 100 000 korun.
“Česká televize už upozornění na tyto reklamy měla, Nova nikoliv. Pokud je Nova odvysílá příště, může pokutu dostat také,” řekl k rozhodnutí rady její místopředseda Jiří Šenkýř. Podle mluvčího ČT Martina Krafla počká televize s reakcí, až bude mít vyjádření rady písemně. “Nikdy se nevyjadřujeme k pokutám, pokud nemáme v ruce písemné vyjádření rady,” řekl mluvčí ČT Martin Krafl.
Rada si hodlá vyjasnit problém těchto nejasných sponzorských vzkazů či reklam na čtvrtečním semináři, který pro provozovatele televizí uspořádala.

×

Polští rodiče si stěžují na reklamu v dětských pořadech

Starší článek

Bonbony děti jedí i několikrát týdně

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Marketing

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Sociální síť si získala i díky kauze okolo akcií GameStop pozornost investorů, vybrala od nich 7,8 miliardy korun. Potřebujete něco vysvětlit, jako by…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více