Kontrola hospodaření ve studiu České televize Brno prokázala, že chybí řada předmětů v celkové hodnotě 128 000 korun. „Jedná se o 88 různých položek v hodnotě převážně do tisíce korun,“ řekl ředitel studia ČT Brno Marián Kleis členům Rady ČT na jejich zasedání. Kleis před měsícem podal trestní oznámení, ve kterém žádá o prověření hospodaření studia.
Řada kontrol hospodaření se v brněnském studiu konala již dříve. Jedna z nich ukázala, že bývalý pracovník studia Ivan Tuček, který řídil natáčení Manéže Bolka Polívky a Banánových rybiček Haliny Pawlowské, zpronevěřil 400 000 korun. Kontrolami se zjistilo, že v letech 1999 až 2002 neplynuly studiu zisky z prodeje vstupenek na oba pořady. Tuček peníze studiu vrátil.
Ze špatného hospodaření v ČT Brno byl podezírán i její dřívější ředitel Zdeněk Drahoš. Drahoše v minulosti opakovaně kritizovala Iniciativa ČT – věc veřejná, která se dokonce obrátila na policii a protikorupční službu. Kriminalisté sice oznámení prověřili, ale žádné pochybení Drahoše nezjistili.
Rada jednala také o rozpočtu ČT. Pro letošní rok členové rady v lednu veřejnoprávní televizi schválili vyrovnaný rozpočet ve výši 4,3 miliardy korun; na výrobu nových pořadů ČT tehdy vyčlenila přes 900 milionů korun. Přibližně dvě třetiny této částky se ČT rozhodla použít na výrobu programu v první polovině roku; její management doufal, že poslanci schválí zvýšení koncesionářských poplatků, které činí 75 korun a nevzrostly od roku 1997. Sněmovna však zatím o zvýšení poplatků nerozhodla.
ČT v prvním pololetí roku vykázala zisk 310 milionů korun, převážnou většinu z nich využila na výrobu nových programů. „Můžeme vysílat to, co vysíláme, a nemusíme rušit žádné pořady,“ řekl ČTK generální ředitel ČT Jiří Janeček.
V důsledku úspor i kvůli přechodu na novou účetní metodiku se ČT letos podařilo plánovaný rozpočet navýšit na 4,5 miliardy korun. „I tento rozpočet je vyrovnaný,“ řekl ČTK vrchní ředitel ČT František Lambert. Podle předsedy rady Jana Mrzeny bude nový způsob účetnictví lépe a přesněji vypovídat o nákladech a výnosech v ČT.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).