V brněnském studiu ČT chybějí věci za 100 tisíc

7. 10. 2004 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kontrola hospodaření ve studiu České televize Brno prokázala, že chybí řada předmětů v celkové hodnotě 128 000 korun. „Jedná se o 88 různých položek v hodnotě převážně do tisíce korun,“ řekl ředitel studia ČT Brno Marián Kleis členům Rady ČT na jejich zasedání. Kleis před měsícem podal trestní oznámení, ve kterém žádá o prověření hospodaření studia.
Řada kontrol hospodaření se v brněnském studiu konala již dříve. Jedna z nich ukázala, že bývalý pracovník studia Ivan Tuček, který řídil natáčení Manéže Bolka Polívky a Banánových rybiček Haliny Pawlowské, zpronevěřil 400 000 korun. Kontrolami se zjistilo, že v letech 1999 až 2002 neplynuly studiu zisky z prodeje vstupenek na oba pořady. Tuček peníze studiu vrátil.
Ze špatného hospodaření v ČT Brno byl podezírán i její dřívější ředitel Zdeněk Drahoš. Drahoše v minulosti opakovaně kritizovala Iniciativa ČT – věc veřejná, která se dokonce obrátila na policii a protikorupční službu. Kriminalisté sice oznámení prověřili, ale žádné pochybení Drahoše nezjistili.
Rada jednala také o rozpočtu ČT. Pro letošní rok členové rady v lednu veřejnoprávní televizi schválili vyrovnaný rozpočet ve výši 4,3 miliardy korun; na výrobu nových pořadů ČT tehdy vyčlenila přes 900 milionů korun. Přibližně dvě třetiny této částky se ČT rozhodla použít na výrobu programu v první polovině roku; její management doufal, že poslanci schválí zvýšení koncesionářských poplatků, které činí 75 korun a nevzrostly od roku 1997. Sněmovna však zatím o zvýšení poplatků nerozhodla.
ČT v prvním pololetí roku vykázala zisk 310 milionů korun, převážnou většinu z nich využila na výrobu nových programů. „Můžeme vysílat to, co vysíláme, a nemusíme rušit žádné pořady,“ řekl ČTK generální ředitel ČT Jiří Janeček.
V důsledku úspor i kvůli přechodu na novou účetní metodiku se ČT letos podařilo plánovaný rozpočet navýšit na 4,5 miliardy korun. „I tento rozpočet je vyrovnaný,“ řekl ČTK vrchní ředitel ČT František Lambert. Podle předsedy rady Jana Mrzeny bude nový způsob účetnictví lépe a přesněji vypovídat o nákladech a výnosech v ČT.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.