Mezi českými dětmi ve věku od sedmi do jedenácti let jsou bonbony oblíbenou sladkostí. Běžně je jedí i několikrát týdně. Vyplývá to z průzkumu agentury Median, který se uskutečnil letos v květnu.
Z 1530 dětských respondentů, které agentura Median oslovila, jich bonbony jí přes 89 procent. Tuto sladkost si dopřeje 39 procent dotázaných dvakrát až třikrát týdně, 22 procent dětí jí bonbony dokonce čtyřikrát až šestkrát týdně. Každý den a víckrát je mlsá asi devět procent. Jen jednou týdně si bonbony dopřeje téměř 16 procent dotázaných, méně než jednou týdně 14 procent dětí.
Z průzkumu dále vyplývá, že děti nejčastěji jedí bonbony doma, kdykoliv na ně dostanou chuť. Pro tuto variantu se vyslovilo přes 71 procent dotázaných. Kolem 30 procent dětí po nich sáhne na návštěvě u kamaráda, na výletě nebo ve škole. Doma si běžně po jídle „osladí život“ téměř 19 procent dětí, doma při zvláštních příležitostech si bonbony dá 15 procent dotázaných školáků.
Podle odbornice na výživu Jarmily Blatné si tělo při konzumaci sladkostí zvyká na sladkou chuť a na vysokou koncentraci cukru v krvi. Dětem, které konzumují hodně cukru, hrozí, že v dospělosti budou štíhlé jen za předpokladu, že se budou trvale omezovat v jídle. Blatná varuje především před pitím sladkých nápojů, které děti často pijí každý den, a v nemalém množství. Limonády dětem škodí více než bonbony, uvedla.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?