„Češi odmítají platit větší ceny za biopotraviny, protože přesně neví, za co vlastně platí,“ uvádí hlavní důvod nedostatečného nárůstu trhu ekopotravin Tomáš Václavík, majitel poradenské firmy Green Marketing, jež se
zabývá podporou biopotravin. „V současnosti to ještě problém není, ale během 2-3 let by se slabé povědomí a propagace ekopotravin mohla projevit v nedostatečné spotřebě, což může ohrozit výrobce,“ dodává Václavík. V České republice tvoří spotřeba biopotravin méně než 0,1 % celkové potravinářské spotřeby. Neodpovídá to však nárůstu produkce, protože počet ekofarem vzrostl z 87 v roce 2000 na více než 800 na začátku roku 2004. Podle Václavíka je nezbytná podpora právě v marketingové oblasti, jelikož v segmentu ekopotravin je prý „evidentně nedostatečná marketingová komunikace a propagace produktů“. I tak ale trh stále roste, mezi roky 2002 a 2003 to bylo o 16,6 % a současná hodnota trhu se odhaduje na 200 milionů korun. Přesto však mají Češi co dohánět, neboť spotřeba na hlavu odpovídá 20 Kč, přičemž průměr EU činí 800 Kč na hlavu.
-map-