Asociace PPP má hájit zájmy firem

26. 10. 2004 08:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.

Reklama
SDG

V listopadu vznikne v České republice asociace Public Private Partnership (PPP), která bude hájit zájmy soukromých firem při spolupráci se státem. Jejími členy bude více než 50 předních firem ze stavebnictví, bankovnictví, poradenství či právních služeb, řekl Marcel Babczynski z České spořitelny.
Na založení asociace se společnosti dohodly na jednání, které se uskutečnilo minulý pátek. „Vypořádali jsme zároveň připomínky k návrhu stanov a dohodli se na dalším postupu směřujícímu k založení asociace,“ řekl Babczynski.
Mezi zakládajícími členy jsou kromě spořitelny také Komerční banka, ČSOB, HVB Bank nebo Citibank. Ze stavebních společností jsou zastoupeny mimo jiné Skanska, Metrostav, Hochtief, SMP nebo ŽS Brno. Mezi poradenskými firmami se objevují KPMG, Deloitte, PWC, WS Atkins, EC Harris nebo Euroconsult, z právnických společností například Johnson&Kramařík, Lovells, White&Case nebo Balcar Polanský Norton Rose.
Spolupráce státu a soukromých firem by měla v České republice začít za několik měsíců. Stát chce společnostem přenechat stavby a provozování silnic, nemocnic nebo čistíren odpadních vod a projekty splácet po jejich dokončení. Fond národního majetku a ministerstvo financí již kvůli tomu založily státní PPP centrum, v jehož čele stanul náměstek FNM Filip Drapák.
Do konce září byly předloženy pilotní projekty, na nichž by měly začít práce v únoru příštího roku. V červnu mají podle plánu ministerstva financí začít práce na druhé vlně projektů, předložených do konce ledna. V příštích dvou letech by mohly soukromé firmy do zakázek státu investovat asi 15 až 30 miliard korun ročně, odhaduje Fond národního majetku. V době, kdy se celý systém rozjede a zapojí se do něj kraje a obce, by to mohlo být až 50 miliard korun ročně.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.