Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájezdy na poslední chvíli letos nalákaly méně lidí

Redakce MAM20. 9. 2004

Letos si dovolenou na poslední chvíli koupila přibližně čtvrtina klientů cestovních kanceláří. Oproti loňskému roku se tak jejich počet snížil přibližně o deset procent. Vyplývá to z průzkumu, který HN provedly mezi cestovními kancelářemi.
Důvodem menšího zájmu o “last minute” zájezdy jsou až dvacetiprocentní slevy letních zájezdů kupovaných s předstihem, ale i nižší slevy u dovolených pořizovaných v poslední minutě.
Na pokles zájmu mají vliv i vyšší nároky cestujících. “Lidé preferují tří a vícehvězdičkové hotely, ve kterých je zajištěna alespoň polopenze. Poptávka po apartmánech a levných hotelech, které jsou na seznamu zájezdů prodávaných na poslední chvíli, v posledním roce klesla,” potvrdil Dan Plovajko, mluvčí CK Fischer. To potvrzuje i Tomáš Brejcha, ředitel marketinku Čedoku. “Roste zájem o nákup drahých dovolených, na které se slevy last minute nenabízejí,” potvrzuje Brejcha.
“Nákupu v první minutě využilo přibližně 30 procent našich klientů, dvacet procent si pak zaplatilo dovolenou v poslední minutě,” uvedl Brejcha.
Procentní podíl klientů, kteří se pro nákup dovolené rozhodli těsně před odjezdem, se tak blíží evropské úrovni. V západních zemích Unie si přitom vybírá zájezd na poslední chvíli deset až patnáct procent klientů cestovních kanceláří.
Ceny zájezdů kategorie na poslední chvíli v uplynulých letech v Česku klesaly až na třicet procent především v důsledku silné konkurence cestovních kanceláří. Průměrná výše loňských slev dosahovala patnácti procent, zatímco letos se pohybuje kolem osmi procent.
“Se snižujícím se počtem cestovních kanceláří se budou snižovat i slevy dovolených kupovaných na poslední chvíli. Cestovní kanceláře si už nebudou moci dovolit prodávat dovolenou za nákladovou cenu,” řekl již dříve Jaromír Beránek, ředitel analytické společnosti Mag Consulting.
Počet cestovních kanceláří dosahoval loni téměř jedenácti set, zatímco nyní jich podniká přibližně osm stovek. Do konce roku by jich mělo skončit s podnikáním ještě několik desítek.

Hospodářské noviny, 20. 9. 2004, autor: Hana Vorlíčková

×

Moskevský hokejový turnaj už neponese název Pohár Baltiky

Starší článek

Češi letos trávili dovolenou častěji mimo prázdninové měsíce

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více