Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Za posílání spamu hrozí pokuta 10 milionů

Redakce MAM7. 9. 2004

Rozesílatelé nevyžádaných reklamních sdělení prostřednictvím elektronické pošty, takzvaného spamu, mohou od úterý
dostat pokutu až deset milionů korun. Účinnosti totiž nabyl zákon o některých službách informační společnosti, který spam zakazuje, uvedlo ministerstvo informatiky. Pokutu uděluje Úřad pro ochranu osobních údajů.
Zákon tak chce chránit uživatele před velkým množstvím inzerce, která se prostřednictvím emailu šíří. Povolena mají být pouze obchodní sdělení, s jejichž zasíláním adresát výslovně souhlasí. Množství spamu překročilo na přelomu roku počet vyžádaných emailů. O rok dříve tvořil spam jen třetinu pošty.
Podle internetových firem právní úprava rozesílání reklamy nevyřeší, protože více než 99 procent spamu do Česka přichází ze zahraničí, kde jsou jeho původci těžko postižitelní. Nejvíce takových zpráv přichází z USA, Číny, Ruska a dalších zemí. Provozovatelé bezplatných emailových služeb se navíc obávají, že přijdou o příjmy z reklamních sdělení, které připojují k odesílaným zprávám. Podle ministerstva informatiky se zákaz spamu této činnosti netýká.
“Spam je celosvětový problém, který nevyřeší jeden zákon. Ale alespoň proti českým původcům nevyžádaných mailů se může stát dobrým nástrojem,” uvedl místopředseda Sdružení obrany spotřebitelů Karel Pavlík.
V USA, kde podobný zákaz platí již přes rok, nedávno orgány amerického ministerstva spravedlnosti zatkly v první celoamerické razii více než 100 lidí. Mezi zatčenými jsou ve velké míře rozesilatelé podvodných emailů, tvářících se jako nabídky od finančních institucí a mámících z lidí čísla kreditních karet a další osobní data. Úřady se zaměřily i na rozesilatele pornografie a na ty, kteří emailem rozšiřují viry nebo nástroje, schopné zjistit z počítačů uživatelů citlivá data.
Zákon dále stanoví odpovědnost poskytovatele služeb za obsah informací poskytovaných na internetu. Provider nebude odpovědný za obsah webových stránek, nebude mít tedy povinnost jejich obsah aktivně monitorovat, ale pokud se například od soudu dozví o protiprávní povaze obsahu stránek, bude mít povinnost web odstranit, respektive znepřístupnit.
Dodavatelé zboží přes internet budou mít podle zákona povinnost elektronicky potvrdit přijetí objednávky a nově se stanoví i pravidla možnosti odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele, například v případě nedostatečných informací ze od dodavatele.

×

Na Slovensku se nejlépe prodávají domácí a čeští interpreti

Starší článek

Stále více prodejen nabízí možnost platit za nákup eurem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více