Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Za pololetí do ČR přicestovalo o čtvrtinu více turistů než loni

Redakce MAM16. 9. 2004

V prvním pololetí se v hotelech, které sleduje statistika, ubytovalo celkem 2,7 milionu cizinců. Meziročně tak jejich počet stoupl o 25,3 procenta, řekl ředitel analytické firmy Mag Consulting Jaromír Beránek. Další zahraniční turisté využívají ubytování v soukromí, u příbuzných a známých. Podle výzkumu vládní agentury CzechTourism jich bylo 890 tisíc.
Celkem tak Česko za pololetí navštívilo 3,59 milionu zahraničních turistů, tedy o 17 procent více než loni, řekl ředitel CzechTourismu David Gladiš. V pololetí přijelo dokonce o 400 tisíc turistů více než ve stejném období turisticky úspěšného roku 1999.
Za růstem příjezdů podle Beránka stojí oživení západoevropských ekonomik, především Německa. Zájem o cesty do ČR podporují také levné letenky nízkonákladových i klasických aerolinií. Velký meziroční nárůst je z části dán slabým prvním pololetím loňského roku, kdy cestování na celém světě omezovala válka v Iráku a nemoc SARS. Podle Gladiše hrála roli i větší propagace ČR v zahraničí.
Z celkového počtu zahraničních hostů v ubytovacích zařízeních bylo tradičně nejvíce Němců, a to 765 tisíc. Meziročně jich přijelo o 17,5 procenta více. Podle Beránka tak skončil několikaletý pokles příjezdů německých turistů, což je dáno ekonomickým oživením u našich západních sousedů.
Na druhém místě jsou hosté z Velké Británie a Severního Irska. Bylo jich více než 275 tisíc, což je nárůst o 58,3 procenta. K vysokému růstu příjezdů Britů přispěly hlavně nízkonákladové letecké společnosti. Britové létají do ČR především na tzv. prodloužené víkendy. Nízkonákladové spoje přispěly také k velkému nárůstu příjezdů Italů. Těch navštívilo Česko za šest měsíců roku 179 tisíc, což je nárůst o 34 procent.
Růst návštěvnosti pozitivně ovlivňuje i tržby ubytovacích zařízení, které v prvním pololetí stouply v běžných cenách o 25,9 procenta.
Vyšší příjezdy zahraničních návštěvníků i vyšší výjezdy Čechů do zahraničí se promítly do devizové bilance cestovního ruchu. Devizové příjmy ze zahraničního cestovního ruchu podle České národní banky dosáhly za pololetí 48,5 miliardy Kč a vzrostly o 8,5 procenta. Podobně se zvýšily i devizové výdaje Čechů, a to o 8,1 procenta na 25,3 miliardy korun. Saldo cestovního ruchu tak bylo opět kladné a dosáhlo 23,3 miliardy korun.

×

Rozhlasový Tobogan připomene Tomáše Slámu

Starší článek

Za reklamu se vydá rekordních 17 miliard

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Bohumil Pospíšil

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Lidé

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

Nová role šéfky Ogilvy PR & Influence souvisí s propojováním zázemí VMLY&R a Ogilvy. Agentury dál vystupují samostatně.
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová
Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více