WPP zaplatí za konkurenční Grey Global 1,31 mld. USD

14. 9. 2004 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Britská reklamní společnost WPP zaplatí za převzetí konkurenční americké společnosti Grey Global 1,31 mld. USD v hotovosti a formou výměny akcií. Druhá největší reklamní společnost na světě se díky akvizici dostane na úroveň světové jedničky Omnicom.
O dosažení dohody mezi WPP a Grey Global informovala agentura Reuters již v neděli. WPP svou nabídkou překonala další zájemce, kterými byly menší francouzská reklamní firma Havas a skupina amerických majetkových společností Hellman & Friedman a Kohlberg Kravis Roberts & Co.
Dohoda ohodnocuje akcii Grey na 1005 USD. V pátek akcie americké společnosti uzavřely na hodnotě 940 USD. WPP v rámci dohody emituje 82,2 milionu nových akcií, které představují asi 6,5 procenta akciového kapitálu nové rozšířené společnosti. Převzetí se má promítnou do zvýšení zisku společnosti v příštím roce a přinese úspory kolem 11 milionů liber (16,1 milionu eur).
WPP oznámila, že Grey zůstane v rámci skupiny samostatnou reklamní divizí. Firma se tak chce vyhnout konfliktu s některými klienty. Jedním z hlavních klientů Grey Global je firma Procter & Gambel, jeden z největších zadavatelů reklamy na světě. Klientem WPP je konkurenční společnost Unilever.
Kontrolní podíl v Grey Global vlastní její generální ředitel Ed Meyer (77). Ten souhlasil s dohodou a podepsal s WPP kontrakt, že zůstane ve funkci minimálně do konce roku 2006, napsala agentura Reuters.
Dohoda je poslední z řady velkých akvizic, které uskutečnil generální ředitel WPP Matin Sorrell. Do skupiny WPP patří agentury Young & Rubicam, Ogilvy & Mather či J. Walter Thompson.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.