Britská reklamní společnost WPP zaplatí za převzetí konkurenční americké společnosti Grey Global 1,31 mld. USD v hotovosti a formou výměny akcií. Druhá největší reklamní společnost na světě se díky akvizici dostane na úroveň světové jedničky Omnicom.
O dosažení dohody mezi WPP a Grey Global informovala agentura Reuters již v neděli. WPP svou nabídkou překonala další zájemce, kterými byly menší francouzská reklamní firma Havas a skupina amerických majetkových společností Hellman & Friedman a Kohlberg Kravis Roberts & Co.
Dohoda ohodnocuje akcii Grey na 1005 USD. V pátek akcie americké společnosti uzavřely na hodnotě 940 USD. WPP v rámci dohody emituje 82,2 milionu nových akcií, které představují asi 6,5 procenta akciového kapitálu nové rozšířené společnosti. Převzetí se má promítnou do zvýšení zisku společnosti v příštím roce a přinese úspory kolem 11 milionů liber (16,1 milionu eur).
WPP oznámila, že Grey zůstane v rámci skupiny samostatnou reklamní divizí. Firma se tak chce vyhnout konfliktu s některými klienty. Jedním z hlavních klientů Grey Global je firma Procter & Gambel, jeden z největších zadavatelů reklamy na světě. Klientem WPP je konkurenční společnost Unilever.
Kontrolní podíl v Grey Global vlastní její generální ředitel Ed Meyer (77). Ten souhlasil s dohodou a podepsal s WPP kontrakt, že zůstane ve funkci minimálně do konce roku 2006, napsala agentura Reuters.
Dohoda je poslední z řady velkých akvizic, které uskutečnil generální ředitel WPP Matin Sorrell. Do skupiny WPP patří agentury Young & Rubicam, Ogilvy & Mather či J. Walter Thompson.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).