Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Výzkum: Prodej hudby přes internet dosáhne do pěti let miliard eur

Redakce MAM1. 9. 2004

Prodej hudby přes internet v západní Evropě má před sebou v příštích pěti letech silný růst a očekává se, že do roku 2009 budou tržby v této části trhu dosahovat až 3,5 miliardy eur (přes 100 miliard Kč). Ukázal to výzkum organizace Forrester Research.
“Trh placeného stahování hudby v západní Evropě zaostával za Spojenými státy, ale jen doteď. Trh se v roce 2004 konečně odrazí ode dna,” píše se ve zprávě. Právě letos totiž zahájilo činnost několik služeb, které stahování hudby z internetu nabízejí, píše agentura Reuters.
Stahování hudby z internetu umožňuje například společnost Apple se službou iTunes Music Store, japonská společnost Sony má zase službu Connect. Obnovila se také zašlá sláva portálu Napster a na trhu je i řada dalších malých podniků.
“Spotřebitelé postupně dospívají k tomu, že když si zaplatí, dostanou kvalitní a spolehlivou hudbu,” řekla analytička Rebecca Jenningsová. Podle ní bude možné takových služeb snáze využívat v okamžiku, kdy bude běžný vysokorychlostní internet.
Zhruba polovinu všech uživatelů služeb, které stahování hudby z internetu nabízejí, tvoří mladí lidé ve věku od 16 do 24 let. V budoucnu se ale podle zprávy Forrester Research budou objevovat i starší uživatelé, kterých zatím není mnoho.
Trh těchto služeb bude nejrozvinutější v Německu, Francii a v Británii a v roce 2009 se z celé západní Evropy zřejmě bude až 60 procent hudebních souborů prodávat v těchto třech zemích. Více bude růst i prodej v Itálii a ve Španělsku, které se budou na celkových tržbách v roce 2009 podílet asi z 20 procent.
Společnost Apple například sdělila, že za prvních deset týdnů od spuštění své služby iTunes v Německu, Británii a ve Francii už v Evropě prodala pět milionů skladeb. V celém světě už Apple přes službu iTunes prodal více než 100 milionů písní, hlavně přes svou webovou stránku v USA. Ta je v provozu od loňského dubna.

×

Odstartovala soutěž Slovensko hledá SuperStar

Starší článek

V zahraničí platí Češi kartou u obchodníků častěji než doma

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více