Volby: ČSSD jako první…

6. 9. 2004 00:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Řeč není jen o kampani pro mimořádné říjnové a regulérní listopadové volby do Senátu a krajů. Sociální demokraté si letos pospíšili a zahltili republiku billboardy, z nichž na nás „upřímně“ hledí premiér a rovněž sociální demokrat Stanislav Gross. Podle vyjádření tiskové mluvčí ČSSD Lucie Orgoníkové chce strana oslovit potenciální voliče, znovu se představit a získat jejich důvěru. I když Orgoníková tvrdí, že billboardy s premiérem jsou počátkem senátní kampaně ČSSD, jedná se ve skutečnosti o první kampaň v porevoluční historii, v níž se nově zvolená vláda snaží získat sympatie voličů mimo předvolební období.
Gross a jeho věrní
Největší vládní strana se stejně jako v minulých letech vyhnula obloukem zavedeným reklamním agenturám a kreativní stránku kampaně svěřila lobbistické agentuře Crane Consulting. Spoléhá tak na vlivného poradce premiéra Andreje Surňaka, že dokáže nejen nejlépe vést zákulisní jednání, ale také podchytit nálady voličů. Podle informací Hospodářských novin uzavřela sociální demokracie se Surňakem smlouvu už prvního července, pouhých pět dnů před demisí Vladimíra Špidly. Surňakova agentura se podílela na propagaci ČSSD již před volbami do sněmovny v červnu 2002. Vlastní grafické zpracování billboardů a nákup venkovních ploch je dílem reklamního a grafického studia Demos, které rovněž patří k dlouhodobým partnerům strany.
Jak to chápe ODS
Zda na billboardy zareaguje opoziční ODS, není zatím jasné. „Doufáme, že si voliči umí udělat vlastní úsudek. Je jasné, že se premiér snaží svými slogany distancovat od svých předchůdců a problémů, kterých měla ČSSD jen v posledních týdnech několik,“ prohlásil mluvčí ODS Petr Husák. O podobě případné odezvy rozhodne výkonná rada nebo grémium strany v nejbližších dnech. Ani nejsilnější opoziční strana zatím pro žádnou z předvolebních kampaní z posledních let nevyužila služeb reklamních agentur. Poslední velkou komunikační agenturou, s níž spolupracovala, byla v 90. letech Ogilvy & Mather. „Vše si zajišťujeme sami ve spolupráci s externisty a na základě našich analýz a intuice,“ dodal Husák. Na plánovanou kampaň pro nadcházející volby vynaloží strana z centrálního rozpočtu přibližně 40 milionů korun.
Time In do politiky nejde
Bystrého chodce s dobrou pamětí mohou poněkud zmást city lighty a billboardy v pražských ulicích s reklamou na aktuální číslo časopisu Time In, které má „prodat“ pražský radní Michael Hvížďala na obálce. Že by se jednalo o podobný případ jako před šesti roky, kdy billboardy Xantypy „nenápadně“ nabízely čtenářům dobrou radu, koho mají volit? (Časopis doporučoval Václava Klause, tedy ODS.) Nikoli, Hvížďala nekandiduje ani do Senátu, ani do krajů. „Je to čistě jen marketingový tah, jak dostat časopis do rukou čtenářů. Jsme časopis o dění v Praze, a proto jsme oslovili pana Hvížďalu, zda by kromě rozhovoru souhlasil i s touto formou propagace,“ říká šéfredaktor Time In Jiří Kratěna.


19_Gros_2.jpg ()
Upřímnost sociálního demokrata. Se slogany pro uváděcí kampaň na podporu Grossovy vlády přišla agentura Crane Consulting.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.