Ve Vídni se pokouší o štěstí nový bezplatný deník Heute

8. 9. 2004 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pět měsíců poté, co ve Vídni přestal vycházet první bezplatný deník U-Express, mohou od nynějška obyvatelé rakouské metropole listovat v podobném listu, který je distribuován rovněž zdarma. Deník pod názvem Heute (Dnes) je podobně jako jeho předchůdce k dispozici ve zvláštních stojanech ve stanicích metra.
Vedle nejdůležitějších událostí ze světa a Rakouska je list naplněn mimo jiné informacemi o dění ve městě a aktualitami ze sportu. Podobně jako předchozí list přináší každý den také křížovku a horoskop, novinkou je televizní program. Vychází od pondělí do pátku v malém formátu na 24 stranách. Redakční tým čítá deset idí.
„Zdarma, ale navzdory tomu v dobré kvalitě,“ prozradil taktiku nového deníku jeho zakladatel Wolfgang Jansky, který dříve zastával funkci mluvčího jednoho z vídeňských radních.
Deník Heute odstartoval s nákladem 130 000 kusů. Pro srovnání, před svým zánikem se distribuovalo 228 000 výtisků U- Expressu. Ten se na trhu objevil poprvé v roce 2001 a kvůli vysokým nákladům na výrobu přestal vycházet v závěru letošního března.
V Praze vychází již sedm let bez zjevných problémů bezplatný deník švédské skupiny Metro. Ve Švédsku tento projekt vznikl v roce 1994 a od té doby deník vychází ve Stockholmu. První sesterské vydání dostalo stockholmské Metro právě v Praze, kde je list zdarma distribuován od léta roku 1997.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.