V únoru budou opět uděleny ceny Ferdinanda Peroutky

29. 9. 2004 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prestižní novinářské ceny Ferdinanda Peroutky budou v pořadí již po desáté uděleny počátkem příštího roku. Sdružení novinářská Cena Ferdinanda Peroutky bude návrhy na ocenění nejlepším novinářům z oblasti politické publicistiky shromažďovat do 10. prosince. Návrhy může kromě šéfredaktorů a ředitelů médií letos zasílat i veřejnost. Ceny by měly být uděleny 6. února 2005.
Letos v únoru ceny za rok 2003 převzalo celkem pět novinářů. Držiteli ocenění jsou šéfredaktorka česko-slovenského týdeníku Mosty Soňa Čechová, zpravodajové České televize Michal Kubal a Barbora Šamalová, František Šulc z Lidových novin a komentátorka a publicistka Jana Klusáková.
Ceny jsou udělovány publicistovi nebo skupině publicistů v oboru tisku, rozhlasu, televize a publicistovi na internetu za celoroční činnost nebo jednorázový mimořádný výkon. Cena je spojena s finanční odměnou 60 000 korun. Druhá cena je udělována novináři za práci, která vzbudila v uplynulém roce mimořádnou pozornost. Finanční odměna je 30 000 korun. Třetí cena je udělována novináři, případně skupině novinářů, za mimořádný výkon nebo soustavnou činnost, která významně ovlivnila nebo ovlivňuje veřejné a kulturní vědomí. Jde o věcnou cenu.
Cena Ferdinanda Peroutky byla založena v roce 1995 ke stému výročí narození významného českého novináře a publicisty. Peroutka (1895 až 1978) řídil za první republiky kulturně politickou revui Přítomnost a přispíval do Lidových novin. Patřil k důvěrníkům prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka a spisovatele Karla Čapka. Po únoru 1948 emigroval do zahraničí, kde psal mimo jiné komentáře pro rozhlasovou stanici Svobodná Evropa.
Mezi dřívějšími laureáty tohoto prestižního ocenění byli například filmový dokumentarista Milan Maryška, někdejší disident a signatář Charty 77 Jan Urban, publicista Ivan Hoffman, spisovatel a publicista Antonín Přidal, či novináři agentury Epicentrum Petra Procházková a Jaromír Štětina.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.