Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V Praze probíhá výstava fotografií ze soutěže World Press Photo

Redakce MAM9. 9. 2004

Česká metropole je dalším z osmdesáti měst světa, která letos postupně vystavují soubor nejlepších fotografií z mezinárodní novinářské soutěže World Press Photo. Kolekci dokumentárních obrazů zachycujících dění ve světě v roce 2003 je možné vidět v Karolinu do 3. října.
V letošní soutěži posuzovala porota 63 000 snímků více než 4000 fotoreportérů ze 124 zemí. Ocenění získalo 62 autorů z 23 zemí, mezi nimi v kategorii sportovní zajímavosti i český fotograf Jan Šibík.
Cenu města Prahy obdržel nizozemský fotograf Jan Banning za snímky indických úředníků. V Karolinu je vystaveno několik jeho fotografií. Výstava World Press Photo je v Praze každým rokem od počátku devadesátých let. Udělování Ceny města Prahy inicioval tehdejší primátor Jaroslav Kořán, sám profesí fotograf.
Absolutním vítězem letošního ročníku World Press Photo je Francouz Jean-Marc Bouju, pracující převážně pro agenturu AP. Vyhrál snímkem čtyřletého iráckého chlapce, kterého v zajateckém táboře konejší jeho zatčený otec s kápí přes hlavu. Fotografie dominuje výstavě u vchodu do síně.
Vítězný snímek podle poroty neukazuje vojáky, zbraně ani krev, ale přesto velice pravdivě vypovídá o válce a jejích důsledcích. Fotoreportéři mají podle porotců moc ukázat obě strany války – hrůzu i základní lidské city, jako je soucit. Porota vybrala obraz soucitu.
Dokumentární fotografie zachycují chronologii minulého roku, místa a události, které běžný občan nenavštíví a neuvidí. Vedle válečných konfliktů v Asii a Africe však ukazují například i vzrušení ze sportovních událostí nebo sociální problémy světa a zabírají rovněž šíři běžného života či v portrétech známé lidi.

×

Část obchodníků prodala kvůli chladnému létu méně kol

Starší článek

RRTV udělila licenci HBO pro Polsko, Slovinsko a Chorvatsko

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Goodkin

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

VIDEO: Místo kontejneru obývák. Kanada vyvrací mýty o obchodu s lidmi

Vládní kampaň vytvořená ve spolupráci s agenturou Banfield bojuje s tím, že v Kanadě každou třetí oběť obchodování s lidmi…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více