V nákupu médií zřejmě přijdou velké změny
Tím, že komunikační skupina WPP koupila skupinu Grey Worldwide, došlo ke změně pozic síťových agentur, které obstarávají nákup médií. Nákupní pool skupiny WPP – Group M, jejž tvoří mediální agentury Mediaedge:cia a MindShare, se totiž rozrostl o mediální agenturu MediaCom, která dosud patřila pod Grey. Podle revidované zprávy agentury RECMA tak zaujímá Group M největší, 29% podíl na trhu. Zajímavé bude sledovat, jak tato událost ovlivní český mediální trh. Podle ředitele české pobočky agentury Mediaedge:cia Davida Lhoty pravděpodobně MediaCom posílí Group M, jenž dojednává celoroční agenturní smlouvy vůči médiím, i u nás. Předpokládá ale, že v případě MediaComu nepůjde o fúzi podobnou té, kterou před rokem a půl prošly agentury CIA a The Media Edge. David Lhota ale upozornil, že událost je zatím příliš čerstvá a kroky, které budou následovat, zatím komentovat nemůže. MediaCom má v současnosti uzavřenou spolupráci s agenturou OMD, která probíhá formou sdíleného nákupu médií. Celosvětové změny zřejmě ovlivní i nákup médií u mediálních agentur skupiny Publicis. Tato společnost předminulý týden oznámila, že vytvoří globální management pro evropský trh, jenž posílí mediální operace agentur ZenithOptimedia a Starcom MediaVest Group. Publicis tím tak vůbec poprvé naznačil, že uvažuje o spojení nákupu u těchto dvou agentur. Ředitel české pobočky Starcomu Zbyněk Gabriel zatím nechtěl komentovat, co tento krok bude znamenat pro český trh, uvedl pouze, že celá věc je v současnosti v jednání.
-Martina Vojtěchovská-