Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V létě přijelo do ČR víc turistů než loni

Redakce MAM29. 9. 2004

V letní sezoně přicestovalo do ČR o 15 až 16 procent víc zahraničních turistů než loni. Od května do konce října by jich podle odhadu agentury Mag Consulting mohlo být až 3,2 milionu. Přispělo k tomu chladnější počasí začátkem léta, které je vhodné pro městskou turistiku. Studený začátek léta naopak přiměl řadu Čechů, kteří původně plánovali domácí dovolenou, k cestám k moři, řekl ředitel firmy Jaromír Beránek.
Nejvíce turistů, kteří Česko navštívili, přijelo tradičně z Německa. Nejrychleji však rostly příjezdy turistů z Británie a Itálie. Podepsaly se na tom hlavně nízkonákladové letecké společnosti, který využívají Britové k víkendovým cestám do Prahy a mladí Italové k tradiční poznávací turistice do hlavního města.
Zatímco loni přijelo do ČR 412 tisíc Britů, letos jich bude za celý rok podle ředitel Mag Consultingu Jaromíra Beránka přes půl milionu. Italů loni přicestovalo 281 tisíc a letos by jich mohlo být 330 tisíc. Itálie tak letos předběhne Polsko v žebříčku zemí, odkud do Česka jezdí nejvíce turistů a bude po Německu a Británii třetí nejsilnější zdrojovou zemí zahraničních turistů.
Na růstu příjezdů do ČR se odrazily také ožívající západoevropské ekonomiky. Především Němci po několikaleté stagnaci začínají opět cestovat. Česko přitom cizinci tradičně řadí mezi bezpečné země a tak se na něm nepodepsalo ochlazení zájmu o cestování kvůli zvýšenému riziku terorismu. Vliv na poptávku po cestách do ČR měl také vstup země do EU.
Do ciziny se v letní sezoně vypravilo asi 2,6 milionu českých cestovatelů, což je o 13 procent víc než loni. Cestovní kanceláře letos zaznamenaly značný růst zájmu o cesty do zahraničí mimo prázdninové měsíce. Zhruba půlmilionu Čechů tak jelo letos na dovolenou před začátkem prázdnin a další půlmilion po nich. Podle Beránka se tak pro letní dovolenou v květnu a červnu nebo naopak v září a říjnu rozhodlo o 100 tisíc lidí víc než loni.
Prodávaly se hlavně pobyty v luxusnějších hotelích často se stravováním typu all inclusive. Zájem o vyšší kvalitu ubytování stojí podle cestovních kanceláří zčásti také za růstem cestování mimo hlavní sezonu, kdy jsou ceny ubytování nižší. Turisté si tak mohou za stejné peníze jako v hlavní sezoně dopřát lepší ubytování, řekl mluvčí CK Fischer Daniel Plovajko.
Hitem letošního léta bylo Bulharsko. Standard místních ubytovacích zařízení je již srovnatelný s úrovní hotelů ve Středomoří, ceny jsou však pro Čechy stále příznivé. Levné ubytování také udržovalo velkou poptávku po cestování do Egypta a Tuniska. Fotbalové mistrovství Evropy přispělo k rekordní návštěvnosti Portugalska. Naopak olympiáda turisty od cest do Řecka paradoxně spíše odrazovala.
Také poptávka po domácích pobytech se meziročně zvýšila. Alespoň jednu ze svých dovolených trávilo v ČR v letní sezoně přes tři miliony Čechů. Část z nich prožila dokonce dvě nebo více domácích pobytů často na vlastních chatách a chalupách nebo u známých. Meziročně počet domácích pobytů narostl asi o šest procent, řekl Beránek.

HN, čtk, 29. 9. 2004

×

Změny ve vedení České televize

Starší článek

Ničí varovné nálepky na cigaretách značky?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více