Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

TV: mnoho stanic, mnoho služeb

Redakce MAM8. 9. 2004

Za pár let se médium televize radikálně změní. Digitalizace a nové projekty představují revoluci, která změní televizní svět podstatněji, než tomu bylo kdykoli v uplynulých padesáti letech.

Tento vývoj popsal na Evropském fóru v Alpbachu bývalý ředitel nejsilnější německé stanice, soukromé RTL, Helmut Thoma. Jeho tvrzení podporuje řada změn, kterými prochází televize už nyní.

Patří k nim prudký nárůst počtu stanic (zejména vysílajících digitálně prostřednictvím satelitu či šířených v digitálních kabelových rozvodech), z nichž se většina orientuje na konkrétní cílové skupiny (patří k nim i takzvané žánrové kanály), simultánní nabídka různých verzí například sportovních přenosů – Formule 1, fotbal, i posilování placených služeb včetně pořadů na vyžádání (video on demand).

Leccos o možném vývoji naznačily i přenosy z letních olympijských her v Aténách – v řadě zemí měli diváci možnost sledovat hned několik různých kanálů s přenosy, tam, kde měli možnost digitálního příjmu signálu a odpovídající zařízení diváci dostali k dispozici interaktivní nabídku včetně možnosti vybrat si svého sportovce a sledovat jen jej, či získávat řadu doplňkových informací.

Podle Thomy bude v budoucnosti takzvaný plný program, jak jej známe dnes z velkých volně vysílajících stanic, představovat marginální součást televizní nabídky. Rozhodně se jejich počet nebude rozšiřovat. “Samozřejmě, že tyto programy budou i nadále existovat, ale příjmy z reklamy či z koncesionářských poplatků dosáhly v podstatě svého stropu,” tvrdí Thoma.

Podle jiných odborníků, zejména ze západní Evropy a USA, si musí velké televizní stanice hledat nové zdroje příjmů – dnes především v oblasti audiotextových a dalších doplňkových služeb.

Podle mediálního experta začíná teprve nyní doba rozvoje systémů pay per view nebo video on demand. Tento koncept podle něj přirozeně vede ke značnému rozbití nabídky, a tím i televizního trhu. Několik stanic bude ještě nabízet plný program, ale nejvíce budou vydělávat ti, kteří budou schopni nabídnout množství žánrově zaměřených kanálů a další, placené služby.

Hospodářské noviny, 8. 9. 2004, autor: (mkr)

×

Stále více prodejen nabízí možnost platit za nákup eurem

Starší článek

Ve Vídni se pokouší o štěstí nový bezplatný deník Heute

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více