SuperStar: na lov vyrážejí další společnosti

22. 9. 2004 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Finalisté pořadu Česko hledá SuperStar představují i po třech měsících od skončení soutěže žádané zboží. V pondělí 20. září vypršela opce společnosti BMG, která ji opravňovala vydat desku kterékoliv z nich. S deskou u této firmy mohou počítat minimálně tři. Ti finalisté, kteří zůstali na ocet, již mohou vážně zvažovat nabídky dalších firem.
„Zájem ostatních nahrávacích společností je velký. V současné době zvažujeme všechny nabídky, nechceme získat smlouvy hned. Dobré by bylo, kdyby se vydávání jednotlivých nahrávek rozprostřelo v čase,“ uvedl Honza Musil z agentury Scream Artist Management, která exkluzívně zastupuje Sámera Issu, Martinu Balogovou, Standu Dolinka a Petra Poláčka.
Podobný zájem registruje i agentura 6P, která zastupuje Šárku Vaňkovou a Juliana Záhorovského. „Více prozradíme za týden,“ řekl majitel 6P Petr Novotný.
Gramofirmy si přitom mohou vybírat pouze z části finálové desítky. Smlouvu s BMG již mají jistou Aneta Langerová, Sámer Issa a Šárka Vaňková, v hledáčku jsou i další finalisté. „Oslovili jsme další SuperStar, o koho se jedná ovšem prozradíme na konci tohoto týdne,“ sdělila marketinková ředitelka BMG Romana Pašková. Podle některých informací se mělo jednat o Tomáše Savku a Martinu Balogovou. „To nemohu komentovat,“ uvedla Pašková. Petra Páchová již před časem prozradila, že nabídku dostala od firmy Universal Music.
Vysoký zájem je logický, v prodejích SuperStar se začaly točit desítky miliónů korun. V České republice stejně jako v ostatních zemích, kde se talentová show Pop Idol vysílala, se totiž podařilo udělat z hudebních nahrávek finalistů velice lukrativní zboží, které hýbe celým hudebním trhem.
Společná nahrávka všech deseti finalistů z konce června okupovala během léta první místo oficiální hitparády české sekce Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI), podle vyjádření BMG se jí dosud prodalo kolem 95 tisíc kusů. Z první příčky ji v uplynulém týdnu vytlačila až debutová deska první SuperStar Anety Langerové Spousta andělů, která zaznamenala raketový start.
„Alba Anety jsme na základě objednávek obchodů vyskladnili přes padesát tisíc kusů. Podle informací od našich obchodních zástupců se toto množství brzy prodá,“ potvrdil ředitel BMG Milan Herman. Ten přitom na začátku soutěže tipoval, že pro SuperStar v Česku by neměl být problém prodat přes 30 tisíc desek.
Podobný úspěch měly i zahraniční SuperStar. První britský Pop Idol Will Young prodal za první týden 1,2 miliónu kusů svého debutového singlu, německý vítěz Alexander Klaws prodal svého singlu za prvních sedm dní jen o 100 tisíc kusů méně.
Pro český hudební průmysl znamenaly nahrávky superhvězd dlouho očekávané oživení. V první polovině roku firmy poprvé po několika letech zaznamenaly nárůst prodejů. „Tento vývoj byl hlavně způsoben rekordními prodeji SuperStar,“ komentoval před časem ředitel české IFPI Karel Kučera.
Samotné gramofirmy se o nabídkách nechtějí podrobněji bavit. Konkrétnější nejsou ani šéfové společností, které jednotlivé interprety zastupují. „Standa Dolinek i Peter Poláček si vybírají z více nabídek, nechceme prozrazovat, o jaké firmy se jedná,“ řekl Musil. „Julián Záhorovský obdržel tři nabídky,“ sdělil Novotný.

Hospodářské noviny, 22. 9. 2004, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.