Spotřeba cereálních výrobků roste
Spotřeba cereálních výrobků v Česku výrazně roste, tvrdí majitel firmy Emco Zdeněk Jahoda. Růst lze podle něj počítat v desítkách procent, například předloni to bylo o 30 procent. Češi zkonzumují necelý jeden kilogram snídaňových cereálií na hlavu ročně, Němci nebo Rakušané dva kilogramy a Britové dokonce šest až osm kilogramů. Podle Jahody lze čekat další růst spotřeby k úrovni sousedních zemí.
Popularitu, která téměř nemá obdoby, si v tuzemsku získaly také různé müsli tyčinky, uvedl dále majitel Emca. Mezi snídaňovými cereáliemi vedou čokoládové příchutě, následují ovoce a ořechy. Obecně se tyto výrobky dělí na rodinné, tedy čisté lupínky, například kukuřičné, dětské, které jsou různě ochucené, a müsli, zpravidla směs vloček a dalších přísad.
Češi podle Jahody nejsou příliš ochotni připlatit si za vyšší kvalitu cereálního výrobku, ceny také tlačí konkurence na trhu. Emco a Nestlé patří k vedoucím firmám na trhu s cereálními výrobky v tuzemsku.
Emco je podle Jahody největším zpracovatelem ovesných vloček v ČR. Ročně vyrobí přes 2000 tun ovesných výrobků. Tržby společnosti loni činily 825 milionů korun, což je meziroční nárůst o 50 milionů korun. Emco část výrobků ze své nabídky dováží, zbytek vyrábí v provozovnách v Bohumíně, Brně a Dobříši. Vlastní výrobky, jako müsli či ovesné kaše, loni byly exportovány do 12 zemí.