Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Spotřeba cereálních výrobků roste

Redakce MAM8. 9. 2004

Spotřeba cereálních výrobků v Česku výrazně roste, tvrdí majitel firmy Emco Zdeněk Jahoda. Růst lze podle něj počítat v desítkách procent, například předloni to bylo o 30 procent. Češi zkonzumují necelý jeden kilogram snídaňových cereálií na hlavu ročně, Němci nebo Rakušané dva kilogramy a Britové dokonce šest až osm kilogramů. Podle Jahody lze čekat další růst spotřeby k úrovni sousedních zemí.
Popularitu, která téměř nemá obdoby, si v tuzemsku získaly také různé müsli tyčinky, uvedl dále majitel Emca. Mezi snídaňovými cereáliemi vedou čokoládové příchutě, následují ovoce a ořechy. Obecně se tyto výrobky dělí na rodinné, tedy čisté lupínky, například kukuřičné, dětské, které jsou různě ochucené, a müsli, zpravidla směs vloček a dalších přísad.
Češi podle Jahody nejsou příliš ochotni připlatit si za vyšší kvalitu cereálního výrobku, ceny také tlačí konkurence na trhu. Emco a Nestlé patří k vedoucím firmám na trhu s cereálními výrobky v tuzemsku.
Emco je podle Jahody největším zpracovatelem ovesných vloček v ČR. Ročně vyrobí přes 2000 tun ovesných výrobků. Tržby společnosti loni činily 825 milionů korun, což je meziroční nárůst o 50 milionů korun. Emco část výrobků ze své nabídky dováží, zbytek vyrábí v provozovnách v Bohumíně, Brně a Dobříši. Vlastní výrobky, jako müsli či ovesné kaše, loni byly exportovány do 12 zemí.

×

Vydavatelé sestavili kandidáty do vedení Unie vydavatelů

Starší článek

PIS letos čeká více přenocování turistů v Praze

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více