Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sportovní firmy zápasí už teď o peněženky fanoušků

Redakce MAM17. 9. 2004

Jako první mohl včera v Berlíně otevřít oficiální obchod s artikly pro fotbalové fanoušky obchodní řetězec Karstadt. Přesně 630 dnů ode dneška do zahájení mistrovství světa v kopané v Německu (9. 6. až 9. 7. 2006). “Chceme před konkurencí získat podstatný náskok,” říká šéf obchodního řetězce Michael Scheibe.
Karstadt prosadil, že oficiální obchody, a těch bude celkem tři sta, budou moci odebírat zboží pouze přes něj. Jde o velké sousto. Objem trhu s artikly pro fanoušky, šálami a čepicemi počínaje až po módní oblečení a šálky na kávu, se odhaduje na devět miliard eur.
Nastupuje rovněž Adidas, největší světový výrobce zboží spojeného s kopanou. Má nezpochybnitelnou šanci získat “zlato” v konkurenci ostatních. Vždyť bude dodavatelem oficiálních míčů, se kterými se budou hrát všechna utkání. Míčů Roteiro, se kterými se hrálo letošní mistrovství Evropy, se prodalo na šest miliónů kusů.
Mluvčí Adidas Oliver Brügen připustil, že jeho firma chce dosáhnout ve spojení s mistrovstvím obrat jedné miliardy dolarů. “Ukážeme všem, že jsme, pokud jde o fotbal, celosvětovou jedničkou,” zdůraznil.
Zašpičkoval si tak na účet konkurence firmy Puma. Ta sice nemá tak velký záběr a postavení jako firma propagovaná třemi pásky, ale je považována za mnohem kreativnější, určující módní tón ve sportu, zatímco Adidas je označován za konzervativní. To by se mělo změnit.
Jisté je, že až do začátku mistrovství se nabízená kolekce zboží obmění dvakrát do roka. Oficiální maskot mistrovství, který připomene párek Tip a Tap, který provázel mistrovství světa v Německu v roce 1972, bude na trhu až od listopadu.
Firma EMTV, která je odpovědná za takzvané merkantilie k mistrovství v Evropě, zatím přidělila dvanáct dalších licencí. Nakladatelství Bertelsmann bude tisknout oficiální magazíny, kalendáře a knihy. Rodinný podnik Etuis Duggert si zajistil práva na prodej čisticích šátků na brýle, Deumer bude nabízet přívěsky na klíče a mnichovská firma Eder Holding nabídne jehlice do kravat s logem.
Mezinárodní federace kopané počítá s obratem, který docílí prodej artiklů pro fanoušky ve výši 1,6 miliardy eur. Při posledním mistrovství v Japonsku a Jižní Koreji to bylo 1,2 miliardy eur, na mistrovství světa ve Francii v roce 1998 jen necelá jedna miliarda.
Pro Německo má mistrovství přidat do hrubého domácího produktu osm miliard eur investicemi do infrastruktury a cestovního ruchu. Každoročně přibude na 3850 nových pracovních příležitostí. K těmto závěrům dospěli odborníci na univerzitě v Bochumi.

Hospodářské noviny, 17. 9. 2004, autor: (pen)

×

Za pololetí do ČR přicestovalo o čtvrtinu více turistů než loni

Starší článek

Seznam zveřejní nejrozšířenější viry

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více