Sněmovna stranám povolí rozhlas a TV

24. 9. 2004 11:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Poslanecká sněmovna rozhodla, že politické strany a hnutí budou moci provozovat rozhlasové a televizní vysílání. Tuto možnost jim dala v novele zákona o politických stranách. Prosadila ji i přes odpor horní parlamentní komory. Předlohu ještě dostane k podpisu prezident republiky.
Nejdůrazněji se proti předloze postavil senátor Martin Mejstřík (za Cestu změny), který v dolní komoře obhajoval názor Senátu. Povolení stranám provozovat rozhlasové a televizní vysílání označil za otevírání Pandořiny skříňky. Uvedl, že speciálně v ČR, kde podle něho není standardní demokracie, by takové opatření napáchalo škodu. Jeho prohlášení ale zůstalo bez odezvy.
Stejně jako při projednávání v Senátu varoval zejména před tím, jak by „komunistickým morem prolezlou společností zamávalo vysílání KSČM“.
Předloha má také sjednotit právní úpravu předkládání výročních zpráv politických stran a hnutí. Upřesňuje, kdy a na jakém formuláři se mají zprávy sněmovně předkládat a jak je má její rozpočtový výbor projednávat. Na základě schválených zpráv dostávají strany státní příspěvky.
Předkladatelé při projednávání předlohy v předchozích čteních upozorňovali například na to, že výkladové obtíže a nejasnosti při aplikaci zákona vedou v praxi k odlišným právním názorům na obsah. Poslanci proto například výslovně uvádějí, že výroční zpráva je úplná, pokud obsahuje všechny zákonem požadované náležitosti a je předložena na předepsaném formuláři.
Předkládané zprávy zahrnují roční účetní výkazy, zprávu auditora o ověření roční účetní závěrky, přehled o celkových příjmech a výdajích v členění na provozní a mzdové, výdaje na daně a poplatky a výdaje na volby. Dále obsahují přehled o darech a dárcích s uvedením výše peněžitého příspěvku, jména, příjmení, rodné číslo a adresy místa pobytu dárce. Je-li dárcem právnická osoba, uvede se její obchodní firma nebo název, sídlo a identifikační číslo a přehled o hodnotě majetku získaného dědictvím.
Zprávy o hospodaření předkládají strany a hnutí sněmovnímu rozpočtovému výboru vždy do 1. dubna každého roku.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.