Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Slovenským Maďarům vadí inzerát “Na Slovensku slovensky!”

Redakce MAM30. 9. 2004

Vedení Strany maďarské koalice (SMK), která na Slovensku hájí politické zájmy půlmilionové maďarské menšiny, se ohradilo proti inzerátu veřejnoprávního Slovenského rozhlasu (SRo) se sloganem “Na Slovensku slovensky!”. Výrok podle šéfa SMK Bély Bugára evokuje někdejší protimaďarské vášně.
“Vadí nám ten obsah,” řekl Bugár a odkázal na třenice mezi Maďary a Slováky ve čtyřicátých letech minulého století. Připomněl, že stejná výzva jako v inzerátu tehdy zněla z úst představitelů klerofašistického Slovenského státu. “Jestli se inzerát objeví znovu, podnikneme právní kroky,” dodal Bugár.
“Slovenský rozhlas považuje reakci SMK tlumočenou ústy Bély Bugára za unáhlenou, zveličenou a reagující na text vytržený z kontextu,” reagoval na Bugárovu výtku generální ředitel SRo Jaroslav Rezník.
Rezník upozornil, že inzerát, který se objevil například v listu Sme, upozorňuje i na pátý kanál rozhlasu, orientovaný na národnostní menšiny. Kromě toho v inzerátu stojí, že až 40 procent vysílání je věnováno původní slovenské tvorbě. Tyto vysvětlující věty jsou ovšem psány mnohem menším písmem než zvýrazněný slogan, pod který navíc rozhlas podepsal nacionalistického politika Jána Slotu.
Inzerát, který je součástí zářijové reklamní kampaně rozhlasu, nyní nebyl zveřejněn poprvé. Podle Rezníka je proto zarážející, že SMK se proti němu ozvala až ke konci kampaně. Rozhlas kromě jiného v posledních letech zlepšil podmínky vysílání v menšinových jazycích, dodal.

×

Růst maloobchodních tržeb nesouvisí se vstupem do EU

Starší článek

BBC chystá revoluci v archivu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více