Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Slováci navrhují, aby televizi platil každý odběratel elektřiny

Redakce MAM2. 9. 2004

Jak přinutit lidi, aby pravidelně platili poplatky za televizor a rozhlas, nyní usilovně přemýšlí i vláda na Slovensku. Její úvahy se ale ubírají směrem, který už Češi zamítli – poplatky by měl platit každý, ať už nějaký přijímač vlastní, nebo ne.
Rozdíl je i v tom, že Slováci chtějí vybírat peníze zvlášť od domácností a zvlášť od právnických osob. Jednotlivci by platili 140 slovenských korun, firmy 400 korun měsíčně, a to podle jasného klíče – platí každý, kdo odebírá elektrickou energii.
Nový návrh zákona z ministerstva kultury má v nejbližších týdnech posuzovat vláda. Důvodem ke změně je vysoký počet neplatičů. Slováci nyní dávají za televizor sedmdesát korun měsíčně, ovšem pouze v případě, že ji přihlásí. Neplatičů je v pětimiliónovém Slovensku odhadem půl miliónu.
Veřejnoprávní televize (STV) si proto už v lednu založila dceřinou společnost zaměřenou výhradně na vybírání poplatků. STV také prosazuje, aby lidé mohli platit bankovním převodem a ne pouze složenkami.
Zda ministerský návrh uspěje, zatím není jisté. Proti je totiž právě ředitel STV Richard Rybníček. “Tím, že by se poplatky vybíraly najednou a třetina by se odečetla pro rozhlas, by televize tratila,” tvrdí. Za poslední rok Rybníček z televize propustil polovinu zaměstnanců a přestala být ztrátová.

Hospodářské noviny, 2. 9. 2004, autor: (luc)

×

Průzkum: Zboží hobbymarketů je nejlevnější v ČR

Starší článek

Češi si platí na splátky i svatby, kurzy či plastické operace

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více