Rozhlasový Tobogan připomene Tomáše Slámu

16. 9. 2004 15:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Úspěšný pořad stanice Praha Českého rozhlasu Tobogan připomene v sobotu 25. září v obvyklém čase před polednem svého autora a moderátora Tomáše Slámu. Ten od roku 1991 připravil a v přímém přenosu odvysílal 660 pokračování. To poslední v polovině června, jen několik dní před svou smrtí.
„V pražském Divadle U hasičů na oblíbeného moderátora vzpomene řada těch, které do svého pořadu zval. Například Stella Zázvorková, Lubomír Lipský, Otakar Brousek, Eva a Václav Hudečkovi, Hana Maciuchová a Stanislav Zindulka. Po skončení pořadu se v divadelní kavárně uskuteční vernisáž obrazů a grafik, které Slámovi věnovali jeho přátelé – výtvarníci,“ řekla dramaturgyně Toboganu Saša Vebrová.
Tomáš Sláma zemřel 15. června po těžké nemoci ve věku 64 let. Celé léto rozhlas vysílal sestřihy Toboganů. Po tom vzpomínkovém bude další díl 2. října věnován vyhlášení výsledků ankety Neviditelný herec. „Hned další týden by se měla objevit nová podoba pořadu, přičemž přímé přenosy mají střídavě uvádět Aleš Cibulka a Petr Jančařík,“ dodala Vebrová.
Už od svých počátků se Tobogan vysílal vždy živě v sobotu před polednem na stanici Praha za účasti populárních herců, zpěváků a výtvarníků a stal se jedním z nejposlouchanějších pořadů veřejnoprávního rozhlasu. Věrné obecenstvo přicházelo do někdejšího Studia Gag na Národní třídě a bývalého Divadla hudby, ale i do Divadla Jiřího Grossmanna a paláce Adria. Vždy začátkem divadelní sezony byla místem přímého přenosu historická budova Národního divadla. Pravidelné přenosy byly z karlovarského hotelu Thermal v době mezinárodního filmového festivalu. Mikrofony Toboganu byly i v Památníku národního písemnictví, kavárně Slavia, zahradě Vladimíra Komárka i v galerii Miro.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.