Francouzská reklamní společnost Havas se v prvním pololetí vrátila zpět do zisku díky restrukturalizaci společnosti a oživení reklamního trhu. Čistý zisk se za šest měsíců vyšplhal na 14 milionů eur ve srovnání s loňskou ztrátou 53,8 milionu eur, oznámila dnes společnost, která mezi světovými reklamními agenturami zaujímá šestou příčku.
Provozní zisk firmy stoupl o 34 procent na 91 milionů eur. Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali provozní zisk 89 milionů eur a čistý zisk v rozmezí od devíti milionů do 16,5 milionu eur. Čistý dluh společnosti však za prvních šest měsíců stoupl o 12 procent na 800 milionů eur. Očištěné příjmy se zvýšily o 0,5 procenta na 750 milionů eur.
Společnost současně oznámila, že hodlá v příštích dnech přistoupit k navýšení kapitálu o 400 milionů eur. Takto získané peníze chce použít hlavně ke změně financování. Firma se pak bude moci plně soustředit na plánovaný růst příjmů a zlepšení ziskové marže.
Havas o víkendu prohrál s konkurenční britskou firmou WPP boj o převzetí americké reklamní společnosti Grey Global. Podle analytiků tak firma propásla poslední šanci na to, aby se dostala mezi největší podniky v odvětví a nejpravděpodobněji se stane cílem převzetí. WPP se díky získání Grey Global dostala na úroveň největší firmy v oboru, společnosti Omnicom, napsala agentura Reuters.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?