Původní český seriál láká, nabídnou jej všechny tři televize

7. 9. 2004 08:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Původní český seriál láká a ví to i vedení všech tří celoplošných televizí. Letos na podzim jej tak budou mít na svém programu – v hlavním vysílacím čase – Česká televize, Nova i Prima. Tradičním výrobcem českých seriálů je Česká televize, letos na jaře však nabídla svůj vlastní projekt Rodinná pouta i Prima. A Nova připravila na podzimní měsíce hned dva seriály – Pojišťovnu štěstí a adaptaci původně španělské Redakce.
„Domácí původní seriál je účinnou zbraní v získávání televizních diváků, to je stará pravda,“ míní odborník na mediální scénu Milan Šmíd z Fakulty sociálních věd UK Praha. Čísla o sledovanosti to potvrzují. Například třináct dílů na jaře vysílaného seriálu ČT Místo nahoře zhlédlo v průměru 1,75 milionu diváků. Největší úspěch přitom ČT sklidila s pokračováním Nemocnice na kraji města po dvaceti letech. Druhou sérii sledovalo od října 2003 do ledna 2004 v průměru 3,28 milionu diváků. Na podzim tak bude ČT chtít navázat na tradici autorských seriálů cyklem deseti epizod pod názvem Náměstíčko, jehož první díl odvysílá dnes večer.
Prima nabídla svůj původní seriál Rodinná pouta v březnu letošního roku. Podle mluvčí Primy Jany Malíkové televize o podobném projektu uvažovala velice dlouho, neboť česká televizní tvorba je u diváků populární a většinou má velkou odezvu. „Ohlas na Rodinná pouta splnil a překročil naše veškeré očekávání,“ uvedl na dnešním představení podzimního schématu Primy její generální ředitel Martin Dvořák. Podíl na sledovanosti seriálu, který televize označuje jako svou letošní „vlajkovou loď“, činil podle údajů Primy například v létě od 1. července do 24. srpna v daném čase 33,7 procenta. To bylo v tu dobu nejvíce ze všech stanic. Jak Dvořák uvedl, konkurence se zejména v hlavním vysílacím večerním čase stále více zostřuje a všechny televize do tohoto úseku vysílání investují stále více peněz. Například v pondělí od 20 hod. tak bude o pozornost diváků usilovat Náměstíčko na ČT1 a americký seriál 24 hodin na Nově.
Nova nabídne dva nové původní projekty. Neděle večer bude patřit původnímu seriálu Pojišťovna štěstí, ve čtvrtek po 21. hod. pak nabídne původně španělský seriál z novinářského prostředí „přešitý na české prostředí“ Redakce.
Z analýz za poslední roky podle ředitele Primy vyplývá, že v hlavním vysílacím čase postupně ubývají nakoupené pořady a stále více prostoru dostává vlastní tvorba. „Což je pro všechny televize mnohem dražší,“ poznamenal Dvořák. Do budoucna však televize od vlastních autorských seriálů neustoupí. Česká televize podle mluvčího Martina Krafla chystá v česko-slovenské koprodukci seriál z prostředí záchranářů ve Vysokých Tatrách, termín uvedení však ještě není potvrzen. A úspěch Rodinných pout přiměl vedení Primy uvažovat o tom, že po sérii 104 dílů se pustí do jejich pokračování.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.