Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Prodejte hypotéku

Redakce MAM20. 9. 2004

Jedna z otázek, která byla respondentům v rámci výzkumu položena, zjišťovala, odkud se poprvé dozvěděli o developerském projektu. Obecně platí, že nejčastějším zdrojem prvotní informace o projektu byl tisk (29,3 %) a internet (28,6 %). Mezi dosti významné zdroje informací patří také osobní reference (15 %). Méně často (v 10 % případů) byly jako zdroj udávány venkovní reklamy (billboardy, reklamy v metru…) či katalogy bytových projektů (6,4 %).


Jak reklama přesvědčuje
Důležité je ovšem říct, že zdroj prvotní informace o projektu poměrně značně souvisel s podílem, jakým se na financování koupě bytu podílely hypotéky. Zatímco u lidí, kteří se o projektu dozvěděli z denního tisku, bylo hypotékou kryto 25,8 % kupní ceny bytu, podstatně vyšší podíl na financování měla hypotéka u lidí, kteří se o projektu dozvěděli z internetu (44,2 %), z osobních referencí (47,1 %) či z venkovní reklamy (49,3 %). Tento rozdíl je statisticky významný, ale není jednoduché pro něj nalézt vysvětlení. Lidé, kteří se o projektu poprvé dozvěděli z tisku, se od ostatních v mnoha znacích (věk, vzdělání či příjem) nijak neliší. Skutečností ovšem je, že je mezi nimi podstatně méně těch, kteří pracují v soukromých firmách se zahraničním vlastníkem a kteří jsou typickými uživateli hypotečních úvěrů.


Jeden zdroj nestačí
Absolutní většina respondentů ale využila při koupi nového bytu více zdrojů. Financování výhradně z jednoho zdroje je o málo častější u respondentů, kteří si koupili byt v luxusních lokalitách. Jde například o případy, kdy koupě bytu byla plně hrazena z daru od rodičů, příbuzných či známých. Nejčastější část nákladů tudíž pochází nikoliv z hypotečního úvěru, jak bývá běžné ve vyspělých zemích, nýbrž stále z vlastních úspor.


Prodejte hypotéku!
Vzhledem k nedostatečně rozmanité nabídce hypotečních bank při prodeji bytů či domů s hypotékou je tato situace lehce pochopitelná. Hypoteční úvěr znamená splátky na mnoho let do budoucna a je známo, že při prodeji bytu zatíženého hypotékou je cena pak často mnohem nižší, než by byla cena za stejnou nemovitost bez hypotéky. Je to mnohdy chápáno jako krizové řešení, kdy se klient snaží zbavit domu co nejdříve, a tudíž je ochoten přistoupit na slevu. V mnoha vyspělých zemích je naopak převod hypotéky na nového nabyvatele rutinní mezibankovní záležitostí a cena nemovitosti tím není nikterak dotčena. Je jisté, že i z toho důvodu ztrácí bankovní domy velké množství klientů.



Zpracováno podle Analýzy rezidenčního trhu 2003 agentury Rooney & Bennett.
Bydlení v novém. Developerských společností je na trhu stále víc. Počet těch, kteří chtějí kvalitně bydlet, také roste. Důležité jsou ale v první řadě finance.


Grafické znázornění


16_bydleni2.jpg ()

×

Moskevský hokejový turnaj už neponese název Pohár Baltiky

Starší článek

Češi letos trávili dovolenou častěji mimo prázdninové měsíce

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více