Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Praha je třináctým nejoblíbenějším evropským místem pro podnikání

Redakce MAM30. 9. 2004

Praha je v Evropě třináctým nejoblíbenějším místem pro podnikání. Pozici tří nejlepších lokalit si upevnily Londýn, Paříž a Frankfurt. Vyplývá to z nejnovější studie společnosti Cushman & Wakefield Healey & Baker (C&W/H&B), která je přední světovou poradenskou firmou v oboru nemovitostí.
Hlavní město České republiky bylo zároveň vyhlášeno skokanem roku. V žebříčku, jenž zahrnuje 30 měst, si ve srovnání s loňskem polepšilo o čtyři příčky, když v roce 2003 bylo na 17. místě. “Praha se zlepšuje ve všech sledovaných kritériích. Dnes ji zná více obchodníků než například Stockholm. Její popularita roste díky cenám za kancelářské prostory a díky jazykové vybavenosti pracovní síly,” uvedl výkonný ředitel C&W/H&B Jonathan Hallett.
Pozice posilují i další středoevropská města, přesto zůstávají s velkým odstupem za Prahou. Varšava je letos na 20. příčce, o dvě příčky výše než loni. Za sebou nechala i Vídeň (22. místo) nebo Řím (25. místo). Budapešť si udržela 23. místo.
V následujících dvou letech plánuje přesun svých aktivit do jiné země téměř pětina z dotazovaných firem. Mezi cílovými destinacemi nadále zůstává střední a východní Evropa. Mimo Evropu vedou Indie a Čína. Do Prahy míří 38 dotazovaných firem.
Konkurence z Asie se letos poprvé stala faktorem, který v příštích deseti letech nejvíce ovlivní svět obchodu, vyplývá dále ze studie. V minulém roce ještě respondenti považovali za nejvýznamnější rozšíření Evropské unie. Vstup České republiky, Slovenska, Maďarska a Polska do EU vyvolá zájem o země dále na východ, například o Rusko. “Firmy hledají nové trhy i příležitosti pro snižování výrobních nákladů,” podotkl Hallett.
“Podnikový svět 21. století je mobilní. Města v Evropě si to potřebují uvědomit,” dodal šéf průzkumu C&W/H&B David Hutchings s tím, že evropská města musí vytvářet příznivé podmínky nejen pro nové investory, ale i proto, aby si udržela současné investice.
Mezi klíčové faktory při rozhodování firem o vstupu na nový trh patří podle studie snadný přístup na trh, dostatek kvalifikované pracovní síly a dobré dopravní spojení. Praha má podle vedoucího oddělení kancelářských nemovitostí Andrewa Thompsona C&W/H&B stále velký prostor pro zlepšení. “Oproti loňskému průzkumu se výrazně zlepšila jen v jazykové vybavenosti, u ostatních kategorií byl posun mírnější,” doplnil Thompson.
Žebříček European Cities Monitor vychází z průzkumu mezi pěti stovkami manažerů předních evropských společností, který C&W/H&B provádí od roku 1990. Firma působí v Evropě, na Blízkém východě a v Africe jako divize poradenské firmy Cushman&Wakefield. Celosvětově zaměstnává více než 11 tisíc odborníků ve 49 zemích. V České republice působí od roku 1993 a zaměstnává zde 48 lidí.

×

WebTop100: Nejlepší stránky má Ravak

Starší článek

Největší prostor pro expanzi obchodů je na Slovensku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více