Po loňském uvedení časopisu Home plánuje slovenské vydavatelství Jaga media přijít letos na tuzemském trhu opět s další novinkou. Tentokrát však půjde o titul zacílený do segmentu B2B. V polovině září se začne distribuovat nový měsíčník ASB pro odborníky ve stavebnictví. S tímto titulem má vydavatelství zkušenosti ze Slovenska, kde vychází již 11 let (Jaga je jeho třetím vlastníkem) a na tamním trhu je jedničkou pro adresně distribuovaný titul: podle výsledků MML průzkumu čtenosti jej četlo 9 tisíc lidí.
Rozhodnutí začít vydávat titul ASB je podle ředitele Vladimíra Brutovského logickým vyústěním strategie Jagy na českém trhu. Od roku 1997 byla totiž Jaga činná v České republice v segmentu vydávání odborné literatury pro profesionály působící v oblasti stavebnictví a architektury. Od roku 2003 pak vydává měsíčník o bydlení Home.
Novinka v portfoliu
ASB tedy doplní portfolio vydavatele o periodikum pro profesionály, developery, architekty, projektanty, manažery stavebních firem a opinion leadery. Vydavatelství chce přitom těžit ze synergických efektů vyplývajících z působení na obou trzích bývalého Československa.
Nový titul ASB bude adresně distribuován v nákladu 8 až 10 tisíc výtisků. Podtitul časopisu zní: Časopis o lidech a pro lidi. „Chceme ho pojmout jako revue českého stavebnictví, psát o aktuálním dění na poli českého stavebnictví a architektury, ale psát ho ve spojení s lidmi a společnostmi, které spoluvytvářejí český stavební trh, tvoří vlastně budovy a stavby a současně přetvářejí krajinu kolem nás,“ říká Brutovský.
Další expanze?
O další expanzi na českém trhu v tuto chvíli vydavatelství neuvažuje. V krátkodobém horizontu se chce soustředit na zkvalitnění a posílení svého portfolia. „Už stávající portfolio umožní Jaze obsadit pozici dvojky v segmentu médií o bydlení, architektuře a stavebnictví. V krátkodobém až střednědobém horizontu máme samozřejmě připravena variantní řešení, zahrnující launch nového média, resp. médií, ale uvažujeme i o možnosti akvizice, případně akvizicí stávajících periodik,“ naznačuje ředitel firmy.
Tak to muselo být. Ředitel Jaga media Vladimír Brutovský říká, že nový titul vydavatelství je logickým vyústěním strategie společnosti na českém trhu.