Větší a výraznější metody zdravotního varování na krabičkách cigaret podle britského experta mají efekt. Michael Smith z firmy JP Morgan soudí, že poškozují hodnotu značky a kuřáci jsou pak připraveni vyměnit drahou, prestižní značku za levnější.
Smith ve své analýze sektoru uvedl, že v zemích, kde zavedli k textovému varování na krabičkách také obrázky nemocných plic nebo žlutých zubů, se kuřáci už za takové krabičky stydí a nechtějí, aby s nimi byli spojováni. Na společenských akcích je proto odstraňují z pohledu ostatních.
To současně vede k tomu, že lidé méně váhají sáhnout po levnější, méně prestižní značce cigaret. V Kanadě se odbyt levných cigaret po zavedení obrázkových varování zvýšil na dvojnásobek.
O povinném zavedení obrázků na krabičky cigaret nyní uvažuje Evropská unie. Už nyní musejí varovné nápisy na krabičkách prodávaných v EU zabírat alespoň 30 procent jejich plochy na přední straně a polovinu strany zadní.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).