Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nenávidí Američané Bushe stejně jako Clintona?

Redakce MAM2. 9. 2004

Amerika je pár měsíců před volbami polarizovaná, jak už dlouho ne. Týká se to pochopitelně i médií. Fox News Ruperta Murdocha už mnoho let pohrdají zásadami “liberálního žurnalismu”, tedy objektivitou, snahou odlišit zprávu od komentáře, a při kritice levice si nebraly servítky. Je to ovšem nakažlivé: část médií se rychle přizpůsobila. Howard Stern, autor značně oplzlých rozhlasových talk show, za která dostaly stanice vysílající jeho pořady mastné pokuty od federálního regulátora, v jehož čele stojí syn ministra zahraničí Powella, se rozhodl, že v politické propagandě předhoní proslulou hvězdu Fox News Rushe Limbaugha. Totéž platí i v kabelové televizi – kritický protibushovský program je populárnější než programy v Murdochově televizi, které haní liberální establishment. Na knižních pultech se objevují knihy s tituly: “Lži George W. Bushe”; “Podvod: Strategie za Bushovým lhaním a proč média nic neřeknou”; “Příručka pro ty, co nenávidí G. W. Bushe” atd. I když volební kampaně bývají v USA ostré, tak ostrá konfrontace je nezvyklá. Amerika byla rozpolcená už v devadesátých letech: pravicová část amerických voličů i médií pohrdala prezidentem Clintonem, kterého považovala za nemorálního a nečestného manipulátora. Nenávist byla osobní, Clintonova politika takový resentiment nevzbuzovala. U prezidenta Bushe je to obráceně: nenávist není osobní, vzbuzuje ji jeho politika. I když si média dělala legraci z jeho přeřeknutí, s postojem ke Clintonovi se to nedá srovnat. Nepolitičtí baviči jako zpěvák Bruce Springsteen se zapojují do kampaně z přesvědčení, že USA další Bushovo volební období nepřežijí. Katastrofa v Iráku, ztráta prestiže USA ve světě, nepokrytá podpora energetického průmyslu, pohrdání lidskými právy a životním prostředím – to je motivační pole, pro něž některá média ztrácejí odstup a zapojují se do politického zápasu. Doufejme, že je to nepoznamená natrvalo.

Ekonom, 2. 9. 2004, autor: (VZ)

×

Blairův svět “lží a zastrašování”

Starší článek

Milionový pár je první skutečnou reality show, říká Nova

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více