Některé německé noviny se vracejí ke starému pravopisu

27. 9. 2004 15:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Deníky z Vydavatelství Axel Springer se v říjnu vrátí k původnímu německému pravopisu. Oznámil to šéf představenstva této akciové společnosti Mathias Döpfner. Jako první začne 3. října nedělník Bild am Sonntag. V ponděli 4. října budou následovat deníky Bild, Die Welt, Hamburger Abendblatt, Berliner Morgenpost a B.Z. Nedělníky Welt am Sonntag a B.Z. am Sonntag jsou na řadě 10. října. Časopisy jednoho z největších německých vydavatelství přejdou na starý pravopis postupně. Podle Döpfnera byl ohlas čtenářů na tento krok převážně pozitivní. Široká veřejná diskuse ukázala, „že s naší společnou iniciativou jsme na správné cestě. Naopak redakce celostátních novin Süddeutsche Zeitung, která se chtěla též přidat k iniciativě Springerova vydavatelství, zatím v této věci nerozhodla. Vedení deníku je podle informací časopisu Focus stále nejednotné. Ani renomovaný týdeník Der Spiegel zatím neoznámil konkrétní termín návratu ke starému pravopisu. Redakce to zdůvodnila „technickými problémy“.

-tasr, zem-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.