Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Největší prostor pro expanzi obchodů je na Slovensku

Redakce MAM30. 9. 2004

Největší prostor pro expanzi ve střední Evropě mají obchodní řetězce na Slovensku. Také další reformní státy regionu ale nabízejí dostatek možností ke zvýšení obratu prodejních sítí. Vyplývá to ze srovnání maloobchodních trhů zemí Visegrádské čtyřky (ČR, Slovensko, Maďarsko, Polsko), Slovinska a Rakouska. Studii ČTK poskytla rakouská konzultační společnost RegioPlan Consulting.
“Velký nevyužitý potenciál vidí RegioPlan v současnosti hlavně na Slovensku, a to pro obchodní řetězce v sektoru potravin, drogerie a parfumerie, jakož i obuvi a oblečení,” napsala společnost.
Ani jedna zkoumaná reformní země nemá tak nasycený maloobchodní trh jako v alpské republice. “Východní Evropa nabízí velké šance, a tím i výnosnou cestu, jak se vyhnout problémům spojených s nasycenými trhy v Rakousku,” uvádí studie. Připomíná, že do okolních zemí již expandovaly rakouské řetězce zaměřené například na prodej stavebního zboží a potřeb pro domácnost, potravin, sportovního zboží a nábytku.
Nákupní zvyklosti obyvatel nových členských zemí EU se však liší od občanů vyspělejších evropských států. “Ve východní Evropě jen ve výjimečných případech existují nákupní ulice podobné těm v západní Evropě. Obchoduje se hlavně v nákupních centrech, protože jen malý počet větších sídel se vyznačuje nákupními zónami, umístěnými uvnitř města,” upozornil RegioPlan. Z očekávaného nárůstu výdajů po zvýšení životní úrovně v těchto státech tak budou těžit hlavně nákupní centra, dodal.
Spotřebitelské výdaje obyvatel reformních zemích zatím značně zaostávají za Rakouskem. Zatímco průměrná rakouská domácnost loni utratila 30 550 eur, slovinská 22 090, česká 14 230 a slovenská pouze 12 010 eur, poznamenala společnost. Rozdíly panují také ve struktuře spotřeby. Obyvatelé Rakouska vydají za potraviny a jídlo necelou pětinu, avšak obyvatelé ostatních zkoumaných zemí kolem třetiny z celkového objemu výdajů.

×

Praha je třináctým nejoblíbenějším evropským místem pro podnikání

Starší článek

Polovina lidí považuje reklamní letáky za užitečné

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více